Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM120852
035-os BibID:
(Scopus)85131417940 (WOS)000832386400007
Első szerző:
Nwoye, Ifeanyi Innocent
Cím:
Availability and utilization of digital marketing tools among fresh African Catfish marketers in Omambala region of Anambra State, Nigeria / Nwoye, Ifeanyi Innocent, Onubogu, Onyinyechukwu Hope, Uzochukwu, Ifeanyi Emmanuel
Dátum:
2022
ISSN:
1119-944X 2408-6851
Megjegyzések:
This study examined the availability and utilization of digital marketing tools among fresh African catfish marketers in Omambala region of Anambra State, Nigeria. Frequency count, percentage, mean score and multiple regression analysis were used to analyze the data collected from 120 respondents. Social media marketing (84.2%), video/YouTube marketing (79.2%), websites (71.7%) and mobile applications (55.0%) were the digital marketing tools available to them in the study area. Perceived benefits of digital marketing included easy access to unlimited geographical location and information, its less expensive nature, convenient store hours, and increased customer base, sales, and profit. Level of utilization of digital marketing tools amongst the fresh African catfish marketers showed that there were high levels of utilization of social media marketing, video/YouTube marketing, Mobile applications, and websites, with social media marketing being the most utilized. High cost of mobile phones and laptops, inadequate operating capital, poor power supply, computer literacy, huge advertisement and internet subscription cost, limited access to internet, and lack of awareness were the identified constraints to the marketers' utilization of digital marketing strategies. Age of the marketers had negative effect on their level of utilization of digital marketing tools, while educational qualification, marketing experience and availability of fund had positive effect on the marketer's level of utilization of digital marketing tools. Fresh African catfish marketing is a source of livelihood in the study area and the marketers utilize some digital marketing tools. Fresh African catfish marketers be given financial support, and more awareness created on other digital marketing tools for increased income and livelihood
Tárgyszavak:
Természettudományok
Biológiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Digital marketing of fresh fish
Fresh catfish in omambala
Megjelenés:
Journal of Agricultural Extension. - 26 : 2 (2022), p. 61-69. -
További szerzők:
Onubogu, Onyinyechukwu Hope
Uzochukwu, Ifeanyi Emmanuel (1989-)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.