Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM121209
Első szerző:
Kiss Márton (matematika- és fizikatanár)
Cím:
Analysis of metacognitive activities in pre-service teachers' lessons : case study / Kiss Márton; Kónya Eszter
Dátum:
2024
Megjegyzések:
Depaepe, De Corte, and Verschaffel (2010) argue that teachers rarely, if ever, pay attention to the "how" and "why" of using a metacognitive skill. Dignath and Büttner (2018) confirmed that they mainly teach cognitive and only a few metacognitive strategies. The classroom learning process can be successful only when relevant metacognitive activities (planning, monitoring, and reflection) are made, students' mindsets are considered, and coherent discourse is built (Cohors-Fresenborg, 2019). Planning entails identifying cognitive challenges and structuring cognitive efforts to accomplish particular goals. Monitoring is the control of cognitive processes and their outcomes. Reflection refers to thinking about cognitive activities involved in learning and understanding mathematics (Nowi℗nska, 2019). The question arises as to whether these activities need to be developed in a targeted way in teacher training or whether they can be spontaneously integrated into practice by the end of the training. Our current research investigates metacognitive activities in classroom discourses implemented by pre-service teachers. The answer to the following research question was sought: What characterizes the metacognitive activities that occur in the classroom discourse?
ISBN:
9789637031045
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Metacognition
classroom discourse
pre-service teachers
enactment
Megjelenés:
Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13) / eds. Drijvers P.; Csapodi C.; Palmér H.; Gosztonyi K.; Kónya E. - p. 3602-3603. -
További szerzők:
Herendiné Kónya Eszter (1967-) (matematikus)
Pályázati támogatás:
KOZOKT2021-16
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.