Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM121644
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:A német üzleti kultúra elemzése a LESCANT modellen keresztül magyar nézőpontból / Csapóné Riskó Tünde, Csapó Zsolt
Dátum:2024
Megjegyzések:A TANULMÁNY CÉLJA Megvizsgálni a német kultúra, kommunikáció és üzleti élet jellemzőit. Rámutatni a német piac sajátosságaira és hasznos útmutatót nyújtani a német piacra belépni kívánó, illetve már jelen lévő magyar vállalkozások számára kulturális szempontból. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN A LESCANT modell alapján szekunder források felhasználásával elemezzük a német üzleti kultúra és kommunikáció sajátosságait, a következő dimenziók figyelembe vételével: 'Language' (nyelv), 'Environment' (környezet), 'Social Organisation' (társadalmi szerveződés), 'Context' (kontextus), 'Authority' (hatalmi viszonyok), 'Nonverbal' (nonverbális), 'Time' (idő). A modell segítséget nyújt a sikeres nemzetközi üzleti kommunikációhoz. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Megállapítható, hogy Németország és Magyarország között vannak kulturális különbségek. A magyar kultúrára nagyobb hatalmi távolság és individualizmus, erősebb maszkulinitás és bizonytalanságkerülés jellemző. A németek időkezelése monokronikus és szeretnek hosszú távra tervezni. Kommunikációjuk alacsony kontextusú, ami megnyilvánul direkt és explicit kommunikációs stílusukban és véleménynyilvánításukban. GYAKORLATI JAVASLATOK A kulturális eltérések jelentőségét gyakran alábecsülik. Számos tanulmány mutat rá külpiacon bekövetkezett kulturális különbözőségekre visszavezethető kudarcokra. A vállalatok gyakran nem fordítanak kellő figyelmet a kulturális különbözőségekre. Nagyobb országok esetében, mint például Németország, tartományonként is találkozhatunk kulturális eltérésekkel, annak ellenére, hogy vannak még kimondottan német kulturális sajátosságok. A német piacra lépéshez kiemelten fontos a tartományi megközelítés, ami magába foglalja a partner kulturális jellemzőinek, szokásainak és nyelvhasználatának ismeretét is.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
nemzetköziesedés
kultúra
interkulturalitás
Németország
Magyarország
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 57 : 4 (2024), p. 56-64. -
További szerzők:Csapó Zsolt (1969-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1