Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM121882
Első szerző:
Bartalis Izabella (menedzser)
Cím:
A Kovászna és Hargita megye magyar tannyelvű elemi osztályainak iskolán belüli extrakurrikuláris foglalkozásai / Bartalis Izabella
Dátum:
2022
Megjegyzések:
Az iskola a zenei műveltség kialakításának egyik színtere, ahol a pedagógusok zene iránti elkötelezettsége, zenepedagógiai ismerete lényegesen befolyásolja a zenei nevelés sikerességét (Shouldice, 2013). Jelen tanulmányban a Kovászna és Hargita megyei magyar tannyelvű osztályokban történő zenei nevelés extrakurrikuláris szegmensét kívánjuk feltérképezni, a tanítók körében végzett kérdőíves kutatásaink által. Célunk az elemi oktatási szinten történő non-formális zenei nevelés vizsgálata, amelyben arra szeretnénk választ kapni, hogy milyen zenei tevékenységeket találunk meg ezen a színtéren, és hogy milyen intenzitással vesznek részt ezekben a tanulók. A zenei nevelés fontosságát előnyben részesítő tanító nagy valószínűséggel tanulóinak extrakurrikuláris foglalkozások keretében bizonyos zenei foglalkozásokat tart, mint például furulya óra, kórus, vagy népdalkör. Ennek tükrében vizsgáljuk a Kovászna és Hargita megye magyar tannyelvű elemi osztályaiban történő extrakurrikuláris zenei nevelést. Elsőként a tanítók zenei nevelés iránti tanúsított elkötelezettségét kívánjuk feltárni azáltal, hogy megvizsgáljuk, hogy az osztály kerettanterve szerint megengedett opcionális/választható tantárgyként az osztályt tanító pedagógus előnyben részesítve a zenei nevelést, osztályának zenei foglalkozásokat tart-e, valamint iskola szinten több évfolyamból, osztályból bevonva a tanulókat, vállalja-e az érdeklődő diákok zenei készségeinek fejlesztését. E kérdéskör második részeként az osztályközösségek iskolán belüli, tanórák utáni zenei tevékenységeken való részvételének arányát kívánjuk feltárni a tanító kérdőívünkre adott válaszai alapján.
ISBN:
978 615 6012 17 3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
extrakurrikuláris nevelés
extrakurrikuláris zenei nevelés
elemi osztályok
Megjelenés:
Zenepedagógia generációkon át: Tanulmányok Duffek Mihály 70. születésnapjára / szerk. Szűcs Tímea, Bartalis Izabella. - p. 51-72. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.