Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM121886
Első szerző:
Bartalis Izabella (menedzser)
Cím:
A Kovászna és Hargita megyei elemi osztályokban történő extrakurrikuláris zenei nevelés / Bartalis Izabella
Dátum:
2023
Megjegyzések:
Az iskola a zenei műveltség kialakításának egyik színtere, ahol a pedagógusok zene iránti elkötelezettsége, zenepedagógiai ismerete lényegesen befolyásolja a zenei nevelés sikerességét (Shouldice, 2013). Jelen fejezetünkben a Kovászna és Hargita megyei magyar tannyelvű osztályokban történő zenei nevelés extrakurrikuláris szegmensét kívánjuk feltérképezni, a tanítók körében végzett kérdőíves kutatásaink által. Célunk az elemi oktatási szinten történő non-formális zenei nevelés vizsgálata, amelyben arra szeretnénk választ kapni, hogy milyen zenei tevékenységeket találunk meg ezen a színtéren, és hogy milyen intenzitással vesznek részt ezekben a tanulók. A zenei nevelés fontosságát előnyben részesítő tanító nagy valószínűséggel tanulóinak extrakurrikuláris foglalkozások keretében bizonyos zenei foglalkozásokat tart, mint például furulya óra, kórus, vagy népdalkör, valamint iskolán kívüli tevékenységként osztályával színház és néptánc előadásokon vesz részt. Báthory (1997) szerint az extrakurrikuláris zenei nevelés az iskolán belül, de tanórák utáni foglalkozásokat, valamint az iskolán kívüli művelődési intézmények keretében, mint könyvtár, színház, más előadóterekben történő, de az iskola által szervezett iskolán kívüli tevékenységeket foglalja magába (Nagy & Veszprémi, 2018). Ennek tükrében vizsgáljuk a Kovászna és Hargita megye magyar tannyelvű elemi osztályaiban történő extrakurrikuláris zenei nevelést. Ahhoz, hogy teljes rálátást nyerjünk, három szemszögből szükséges vizsgálódnunk. Elsőként a tanítók zenei nevelés iránti tanúsított elkötelezettségét kívánjuk feltárni az által, hogy megvizsgáljuk, hogy az osztály kerettanterve szerint megengedett opcionális/választható tantárgyként az osztályt tanító pedagógus előnyben részesítve a zenei nevelést, osztályának zenei foglalkozásokat tart-e, valamint iskola szinten több évfolyamból, osztályból bevonva a tanulókat vállalja-e az érdeklődő diákok zenei készségeinek fejlesztését. E kérdéskör második részeként az osztályközösségek iskolán belüli, tanórák utáni zenei tevékenységeken való részvételének arányát kívánjuk feltárni a tanító kérdőívünkre adott válaszai alapján. Az extrakurrikuláris színtér feltárásának harmadik részében az iskola- vagy osztályszinten szervezett előadások, koncertek látogatásának gyakoriságára kívánunk reflektálni.
ISBN:
978-963-490-508-0
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
zenei nevelés
extrakurrikuláris zenei nevelés
elemi osztályok
Megjelenés:
Kutatások a zene és a zenepedagógia világában 3. Zenepedagógiai konferencia Absztraktkötet / szerk. Váradi Judit, Kerekes Rita, Kiss Julianna. - p. 9. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.