Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM122789
035-os BibID:(Scopus)85089969628
Első szerző:Kóródi Kitti (pszichológus)
Cím:A tanulmányi reziliencia értelmezése : kutatási, prevenciós és intervenciós lehetőségek / Kóródi Kitti; Szabó Éva
Dátum:2019
ISSN:0025-0279 1588-2799
Megjegyzések:A reziliencia fogalma az utóbbi években a pszichológiai diskurzus egyik ?sláger" kifejezésévé vált. Ennek is köszönhetően számos értelmezés jelent meg, amelyek egymással átfedésben vannak, hasonló tartalmakra reflektálnak. Oktatási kontextusban azokat a gyermekeket tekintik reziliensnek, akik hátrányos helyzetük ellenére tanulmányaikban sikeresek. A külföldi szakirodalmat áttekintve relevánsnak tűnik a fogalom ki- terjesztése az átlagtól eltérő gyermekekre is (tanulási nehézséggel küzdők, tehetségesek). A tanulmány áttekinti a reziliencia meghatározásának és a fogalom operacionalizálásának nehézségeit, majd bemutatja a tanul- mányi reziliencia relevanciáját, mérésének lehetőségeit. Megemlít néhány külföldi és hazai jó gyakorlatot, amelyek közvetve a reziliencia fejlesztését célozzák, ugyanakkor rámutat a programok továbbfejlesztésének szükségességére is. Végül javaslatokat fogalmaz meg a tanulmányi reziliencia kutatásának koncepciójára.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
reziliencia
tanulmányi reziliencia
iskolai sikeresség
Megjelenés:Magyar Pszichologiai Szemle. - 74 : 4 (2019), p. 527-545. -
További szerzők:Szabó Éva
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1