Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM122793
Első szerző:
Kóródi Kitti (pszichológus)
Cím:
Proszociális és agresszív viselkedések normavizsgálata és az iskolai klímával való összefüggései / Kóródi Kitti; Szabó Éva
Dátum:
2019
Megjegyzések:
Az iskolai klímát az intézményen belüli normák, az iskolán belüli kapcsolatok, a fizikális kör- nyezet sajátosságai, és az intézmény szervezeti jellegzetességei határozzák meg (Cohen ? McCabe ? Michelli ? Pickerall, 2009). Az iskolai klíma megítélésére nagyban hatással van a diákok és az ott dolgozók által tapasztalt és helyesnek vélt viselkedésformák: a gyakran megje- lenő agresszív viselkedésformák negatívan hatnak az iskolai klímára, míg pozitív klímában gyakrabban fordulnak elő proszociális viselkedésformák (Székely, 2018). A pozitív iskolai klíma hatása a bullying-prevenció szintjén is érződik, mivel a támogató kapcsolatok miatt a diákok bíznak a zaklatás elleni fellépés hatékonyságában (Wang ? Berry ? Swearer, 2013). Ku- tatásunkban két új mérőeszköz kerül bemutatásra. Az iskolai klíma mérésére a Georgia Rövid Iskolai Klíma Kérdőív (GaBSCI) jelenleg validálás alatt lévő magyar nyelvű változatát alkal- maztuk (White et al., 2014). A proszociális és agresszív viselkedések felmérésére egy erre a célra kialakított normakérdőívet alkalmaztunk (Szabó ? Labancz, 2015). Mind a tanulók, mind az iskolai dolgozók eredményeink szerint az iskolai klíma értékelése negatívan korrelál az ag- resszív cselekedetek gyakoriságával, pozitívan pedig a proszociális viselkedések gyakoriságá- val. Hasonló irányú összefüggést kaptunk az elrendelő és a személyes normákat illetően. Ered- ményeink alátámasztják az előzetes feltevéseinket a jelenségekkel kapcsolatban és megerősítik a két mérőeszköz megbízhatóságát és konvergens validitását is. Az iskolai klíma mérésének és az iskolai zaklatás normavizsgálattal történő felmérésének tovább gyakorlati alkalmazása is elképzelhető a bullying-prevenció területén.
ISBN:
9789634294733
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Pszichológiai tudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
normák
agresszió
iskolai klíma
Megjelenés:
Neveléstudomány - Horizontok és dialógusok : XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia : Absztraktkötet / szerk. Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia. - p. 202. -
További szerzők:
Szabó Éva
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.