Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM123117
Első szerző:Kiss Julianna (zeneművész)
Cím:A csoportos zenei órák megvalósulása a pandémia alatt / Kiss Julianna, Kerekes Rita
Dátum:2021
Megjegyzések:A digitális kompetenciák fejlődésének igénye napjaink alapvető elvárásai közé tartozik. A technológiai innovációk alkalmazásán túlmutatva egy olyan szemléletváltásról (Kulcsár, 2008) van szó, amelyben dinamikusan változik a tartalom, a közvetítés és a tanulói interakciók, állandó módszertani megújulásra ösztönözve a pedagógusokat (Horváth et al., 2014). A világjárványt megelőzően a zeneoktatásban alkalmazott IKT- és más digitális eszközök hatékonyságára, a zenetanárok felhasználási hajlandóságára fókuszáltak a kutatók (Szabó, 2018). Az elmúlt egy év az online színtéren megvalósuló oktatási alternatívákra hívta fel a figyelmet. A zeneoktatás területén a hangszeres és a csoportos zenei órák más-más kihívás elé állították a zenepedagógusokat. A 2021 januárjában indított online kérdőíves kutatás az alap-, közép- és felsőoktatás szintjén ennek tapasztalatait kívánta felmérni. A közösségi zenélésen alapuló tantárgyak veszélyforrást jelentettek a betegség terjedésében, így ezeket a tevékenységi formákat érintették elsőként a korlátozó intézkedések az intézményekben. Az online tér különböző videóhívásra alkalmas platformjai a beszédet, az egyéni megszólalásokat teszik lehetővé. Míg a hangszertanulás során a hangszerek zajként való érzékelése, értelmezése jelentette a legnagyobb gátat, a csoportos zenei órák (kamarazene, énekkar, zenekar, szolfézs/zeneismeret) esetében a tárgyak lényegi eleme sérült, a közös muzsikálás, éneklés. Kutatásunkban 353 zenepedagógus tapasztalatait térképeztük fel, előadásunkban a csoportos zenei órák megvalósulására fókuszálunk. Eredményeink azt mutatják, hogy a foglalkozások kivitelezése új tevékenységformák alkalmazását tette szükségessé. Választ kerestünk arra is, hogy van-e összefüggés a csoportos zenei órák sikeres megvalósítása és a pedagógusok munkatapasztalata, digitális kompetenciái, korábbi digitális eszközhasználata között. A kutatás tapasztalatai alapján úgy véljük, az online tér szerves része marad a zeneoktatásnak, a pedagógusok módszertani repertoárjának gazdagodása a kontaktfoglalkozások során is színesíteni fogják a hagyományos tevékenységi formákat.
ISBN:978-963-306-833-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
zeneoktatás
online zeneoktatás
csoportos zenei órák
Megjelenés:XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : Absztraktkötet / szerk. Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit. - p. 575. -
További szerzők:Kerekes Rita (1978-) (zenepedagógus, karnagy)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1