Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123117
Első szerző:
Kiss Julianna (zeneművész)
Cím:
A csoportos zenei órák megvalósulása a pandémia alatt / Kiss Julianna, Kerekes Rita
Dátum:
2021
Megjegyzések:
A digitális kompetenciák fejlődésének igénye napjaink alapvető elvárásai közé tartozik. A technológiai innovációk alkalmazásán túlmutatva egy olyan szemléletváltásról (Kulcsár, 2008) van szó, amelyben dinamikusan változik a tartalom, a közvetítés és a tanulói interakciók, állandó módszertani megújulásra ösztönözve a pedagógusokat (Horváth et al., 2014). A világjárványt megelőzően a zeneoktatásban alkalmazott IKT- és más digitális eszközök hatékonyságára, a zenetanárok felhasználási hajlandóságára fókuszáltak a kutatók (Szabó, 2018). Az elmúlt egy év az online színtéren megvalósuló oktatási alternatívákra hívta fel a figyelmet. A zeneoktatás területén a hangszeres és a csoportos zenei órák más-más kihívás elé állították a zenepedagógusokat. A 2021 januárjában indított online kérdőíves kutatás az alap-, közép- és felsőoktatás szintjén ennek tapasztalatait kívánta felmérni. A közösségi zenélésen alapuló tantárgyak veszélyforrást jelentettek a betegség terjedésében, így ezeket a tevékenységi formákat érintették elsőként a korlátozó intézkedések az intézményekben. Az online tér különböző videóhívásra alkalmas platformjai a beszédet, az egyéni megszólalásokat teszik lehetővé. Míg a hangszertanulás során a hangszerek zajként való érzékelése, értelmezése jelentette a legnagyobb gátat, a csoportos zenei órák (kamarazene, énekkar, zenekar, szolfézs/zeneismeret) esetében a tárgyak lényegi eleme sérült, a közös muzsikálás, éneklés. Kutatásunkban 353 zenepedagógus tapasztalatait térképeztük fel, előadásunkban a csoportos zenei órák megvalósulására fókuszálunk. Eredményeink azt mutatják, hogy a foglalkozások kivitelezése új tevékenységformák alkalmazását tette szükségessé. Választ kerestünk arra is, hogy van-e összefüggés a csoportos zenei órák sikeres megvalósítása és a pedagógusok munkatapasztalata, digitális kompetenciái, korábbi digitális eszközhasználata között. A kutatás tapasztalatai alapján úgy véljük, az online tér szerves része marad a zeneoktatásnak, a pedagógusok módszertani repertoárjának gazdagodása a kontaktfoglalkozások során is színesíteni fogják a hagyományos tevékenységi formákat.
ISBN:
978-963-306-833-5
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
zeneoktatás
online zeneoktatás
csoportos zenei órák
Megjelenés:
XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia: A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira : Absztraktkötet / szerk. Molnár Gyöngyvér, Tóth Edit. - p. 575. -
További szerzők:
Kerekes Rita (1978-) (zenepedagógus, karnagy)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.