Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM123125
Első szerző:Kerekes Rita (zenepedagógus, karnagy)
Cím:Hallgatói profilok az ének-zene tanárképzésben / Kerekes Rita
Dátum:2024
Megjegyzések:A hallgatói nézetek megismerésére irányuló kutatásoknak köszönhetően a felsőoktatás innovatívabban tud reagálni az új generációk tanításának kihívásaira. A tanárképzés területén is egyre nagyobb teret kapott a tanárjelöltek prekoncepciónak feltárása (Szivák, 2003), amely mentén a képzés jobban tudja formálni az előzetes sémákat, hatékonyabban tudja segíteni a pályaszocializációs folyamatokat (Hercz, 2015; Ballantyne és Retell, 2020), valamint jobban befolyásolhatja a szakmai identitás fejlődését is (Ballantyne és Canham, 2023). Vizsgálatunkban kvantitatív módszerrel mértük fel az osztatlan tanárképzésben részvevő ének-zene szakosokat. Figyelmet fordítottunk az elhelyezkedési szándék több komponensére, felmértük, ezek milyen mértékben befolyásolják a munkavállalásukat. Kutatásunk újdonsága abban rejlik, hogy az ének-zene tanárjelölteket pályaelképzeléseik és életvezetési kompetenciájuk (Kiss, 2009) összefüggéseiben vizsgáltuk. A hallgatók pályaelképzelései alapján különböző attitűdöket tártunk fel, majd megnéztük az egyes tulajdonságcsoportok mögött álló fiatalok jellegzetességeit. Eredményeink alapján öt hallgatói profilt azonosítottunk, a különböző arculatok vonásai hozzásegíthetnek bennünket ahhoz, hogy a tanári felkészítés folyamán milyen támogató megközelítésekre van szükség a még hatékonyabb ének-zene tanárképzés érdekében.
ISBN:978-615-6669-02-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
ének-zene tanárképzés
pályaelképzelés
hallgatói profilok
Megjelenés:Művészettel nevelés generációkon át : Zenepedagógiai kutatások a Debreceni Egyetemen / szerk. Váradi Judit. - p. 17. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1