Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123126
Első szerző:
Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:
Hogyan tovább? Miért? Biztos? / Váradi Judit, Kerekes Rita; Kiss Julianna; Józsa Gabriella
Dátum:
2024
Megjegyzések:
zenei nevelés szempontjából lényeges kérdés nemcsak a tanulói, hanem a tanári utánpótlás is. Ez azonban teljes mértékben összefügg a továbbtanulással. A középiskola-választást vizsgálva Liskó (1998) három jelentős befolyásoló tényezőt talált: a tanuló érdeklődése, a tanuló kiemelkedő teljesítménye egy területen, illetve a szülők aspirációi is erős befolyásoló tényezőnek bizonyultak. Kutatásunkban a zeneművészeti szakgimnázium melletti döntés tényezőinek feltárására fókuszáltunk, amelynek mérésére 32 állításból álló négyfokozatú Likert-skálát használtunk. Az állítások három faktorba rendeződtek, amelyeket a következőképpen tudtunk jellemezni: (1) elköteleződő, ahol a zenei pálya előnyei domináltak, (2) sikerorientált, ahol a színpadi pálya előnyeire koncentráltak, és (3) közösségközpontúnak neveztük el azt a faktort, ahol a hasonló érdeklődésű barátok jelentették a legnagyobb vonzerőt. A pályaválasztási szándékokat egy összesen 11 kérdésből álló blokkal vizsgáltuk. Először arról szerettünk volna képet kapni, milyen szerep jut a zenei képzésnek a megkérdezettek továbbtanulási szándékaiban. A minta 78,2%-a tervezi, hogy zenei pályán tanul tovább. Az általunk vizsgált két korosztály között a bizonytalankodók jelentős része a 9. évfolyam tanulói (18%), akik nem tudják, hogy zenei pályán szeretnének-e továbbtanulni, míg a 12. évfolyamban (6,4%) már határozottabb elképzeléseik vannak a tanulóknak. Eredményeink alapján szignifikáns összefüggés van a továbbtanulási szándék és a gyakorlás mennyisége között. Az intézményvezetői kérdőív adatait (Váradi és Héjja, 2023) erősíti, hogy a 9. évfolyamos megkérdezettekhez képest (44,3%) a 12. évfolyamban jelentősen kisebb arányban vannak azok, akik a teljes képzési időt külföldön tervezik (24,8%).
ISBN:
978-615-6669-02-5
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
továbbtanulás
pályaválasztás, gyakorlás
külföldi tanulmányok
Megjelenés:
Művészettel nevelés generációkon át : Zenepedagógiai kutatások a Debreceni Egyetemen / szerk. Váradi Judit. - p. 13. -
További szerzők:
Kerekes Rita (1978-) (zenepedagógus, karnagy)
Kiss Julianna (1990-) (zeneművész)
Józsa Gabriella (1976-)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.