Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123127
Első szerző:
Kerekes Rita (zenepedagógus, karnagy)
Cím:
Egymás szemében : Azonosságok és különbségek az ének-zene tanítás iskolai gyakorlatában / Kerekes Rita
Dátum:
2023
Megjegyzések:
A pedagóguspálya humánerőforrásának pótlása az oktatáspolitika aktuális kérdései közé tartozik. A tanárképzés megreformálásának időszerű kérdései között olyan felvetések is helyet kaptak, amelyek a szakmódszertan és a tantárgypedagógia növekvő produktivitását hangsúlyozzák (Szivák, 2003; Falus, 2004; Dudley, 2013). Ennek érdekében az oktatáskutatás szereplői a hallgatói prekoncepciók megismerésére és azok formálhatóságának mikéntjére is fókuszálnak (Varga és Ludányi, 1994; Nahalka, 2003; Szivák, 2003). A hallgatói előképek, nézetek feltárásán túl a tanárképzés megújulásának másik garanciáját a képzés elméleti és gyakorlati ismereteinek szinkronizálásában, egyidejűségében látják a kutatók (Rientisa, Brouwerb és Lygo-Bakera, 2013; Henning, 2013). Tanulmányunkban félig strukturált interjúk alapján a szakmódszertan oktatók, a mentortanárok és az ének-zene tanárszakos hallgatók gyakorlati tanítással kapcsolatos tapasztalatait vettük górcső alá. Kutatásunk célja az volt, hogy a tanítási gyakorlaton megélt élmények informálisan beépülhessenek a képzés szakmódszertant érintő tárgyaiba. Eredményeink azt mutatják, hogy a szakmódszertani ismereteket dúsítani szükséges a pedagógiai rátermettséget fejlesztő, kézzel foghatóbb segítséget nyújtó szituációorientált feladatokkal. A mentortanárokkal kapcsolatos elvárások domináns eleme a tanórák előkészítésével és lebonyolításával összefüggésben lévő reflexiókat érinti leginkább. A mindhárom oldalon megjelenő problémák a tanárjelöltek alacsonyabb kommunikációs készségében, az éneklésben és hangszerjátékban megmutatkozó bizonytalanságokban nyilvánult meg az interjúk alapján.
ISBN:
978-615-5657-13-9
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
ének-zene tanárképzés
tanítási gyakorlat
önreflexió
Megjelenés:
Az oktatás határdimenziói / szerk. Juhász Erika, Kattein Pornói Rita. - p. 34. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.