Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123131
Első szerző:
Kerekes Rita (zenepedagógus, karnagy)
Cím:
Az ének-zene tanárszakos hallgatók pályával kapcsolatos énképe / Kerekes Rita
Dátum:
2022
Megjegyzések:
A pedagógusképzés paradigmabővülésének új árnyalata egyre nagyobb jelentőséget tulajdonít a tanárjelöltek már kialakult személyiségjegyeinek és pszichikus nézetrendszerének (Nahalka, 2003; Falus, 2004; Szivák, 2003). Ettől a perspektívától azt várjuk, hogy tanárképzés dinamikusabban tud reagálni azokra a mintázatokra, társadalmi változásokra, iskolai kontextusokra, amellyel a hallgatók által szembesülnek. Ilyen módon közelebb juthatunk ahhoz a gyakorlathoz, amely nem csupán a kínálatalapú, szolgáltató típusú iskolai tanítást helyezi előtérbe, hanem a szükségalapú alternatívákra összpontosít, lassanként oldva a képzés során tanultak és később a valós iskolai terepen tapasztalható kontrasztot (Falus, 2004; Henning, 2013). Az ének-zene szakos tanárjelöltek énképének, meggyőződéseinek monitorozása nemcsak a szakmai potenciálok kiaknázása miatt fontos, hanem a mentális egészségük, a pályán maradásuk szempontjából is mérvadó. Vizsgálatunkban saját fejlesztésű kérdőívet alkalmaztunk, melyet 99 ének-zene tanárszakos fiatal töltött ki 2021 márciusában. Kutatási célunk az volt, hogy minél több dimenzióban megismerjük a jelenleg képzésben résztvevő fiatalokat, feltárjuk a rájuk jellemző sajátosságokat. A leíró statisztikai eljárásokon kívül faktor- és klaszterelemzések segítségével jutottunk közelebb kutatási kérdéseink megválaszolásához. Tanulmányunkban a hallgatók pályával kapcsolatos énképére, önmagukkal kapcsolatos meggyőződéseire fókuszáltunk, ezen keresztül vizsgáltuk az elhelyezkedést befolyásoló motívumokat is. Az ének-zene tanárszakos hallgatókat monitorozva elsőként az általános iskolákkal szemben megfogalmazott elvárásokra összpontosítottunk, majd a hallgatók pályával kapcsolatos nézeteit vetettük össze a társadalmi változókkal és az életvezetési kompetenciák általunk felállított faktoraival. Eredményeink azt mutatják, hogy szükséges volna tanárképzésen belül olyan stratégiák kialakítására, amelyek segítenek egyensúlyt teremteni a hallgatók reális öndefiniálásának dimenziói között a felsőoktatás tanulmányi időszakában és a pályakezdés éveiben.
ISBN:
978-615-5657-11-5
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
nézetkonstrukciók (beliefs)
pályaelképzelések
ének-zene tanárképzés
Megjelenés:
Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet / szerk. Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita. - p. 41. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.