Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123133
Első szerző:
Kerekes Rita (zenepedagógus, karnagy)
Cím:
Az ének-zene tanárszakos hallgatók pályával kapcsolatos meggyőződései önismeretük tükrében / Kerekes Rita
Dátum:
2022
Megjegyzések:
A pedagógusképzés paradigmabővülésének új árnyalata egyre nagyobb jelentőséget tulajdonít a tanárjelöltek már kialakult személyiségjegyeinek és pszichikus nézetrendszerének (Nahalka, 2003; Falus, 2004; Szivák, 2003). Ettől a perspektívától azt várjuk, hogy a tanárképzés dinamikusabban tud reagálni azokra a mintázatokra, társadalmi változásokra, iskolai kontextusokra, amellyel a hallgatók által szembesülnek. Ilyen módon közelebb juthatunk ahhoz a gyakorlathoz, amely nem csupán a kínálatalapú, szolgáltató típusú iskolai tanítást helyezi előtérbe, hanem a szükségalapú alternatívákra összpontosít, lassanként oldva a képzés során tanultak és később a valós iskolai terepen tapasztalható kontrasztot (Falus, 2004; Henning, 2013). Az ének-zene szakos tanárjelöltek énképének, meggyőződéseinek monitorozása nemcsak a szakmai potenciálok kiaknázása miatt fontos, hanem a mentális egészségük, a pályán maradásuk szempontjából is mérvadó. Vizsgálatunkban saját fejlesztésű kérdőívet alkalmaztunk, melyet 99 ének-zene tanárszakos fiatal töltött ki. A leíró statisztikai eljárásokon kívül faktor- és klaszterelemzések segítségével jutottunk közelebb kutatási kérdéseink megválaszolásához. Tanulmányunkban a hallgatók pályával kapcsolatos énképére, önmagukkal kapcsolatos meggyőződéseire fókuszáltunk, ezen keresztül vizsgáltuk az elhelyezkedést befolyásoló motívumokat is. Eredményeink azt mutatják, hogy szükséges volna tanárképzésen belül olyan stratégiák kialakítására, amelyek segítenek egyensúlyt teremteni a hallgatók reális öndefiniálásának dimenziói között a felsőoktatás tanulmányi időszakában és a pályakezdés éveiben.
ISBN:
978-615-6012-17-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
nézetkonstrukciók (beliefs)
énkép
pályaelképzelések
ének-zene tanárképzés
Megjelenés:
Zenepedagógia generációkon át : Tanulmányok Duffek Mihály 70. születésnapjára / szerk. Szűcs Tímea, Bartalis Izabella. - p. 125-138. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.