Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123134
Első szerző:
Kerekes Rita (zenepedagógus, karnagy)
Cím:
Az ének-zene tanárszakos hallgatók és a mentortanárok gyakorlati tanítással kapcsolatos tapasztalatainak összehasonlítása / Kerekes Rita
Dátum:
2023
Megjegyzések:
A tanárképzés megújulásának egyik fő irányát a kutatók a tantárgypedagógia és szakmódszertan produktivitásának növelésében látják (Szivák, 2003; Falus, 2004; Dudley, 2013). Ennek meghatározó kritériumai közé tartozik a hallgatói prekoncepciók tanulmányozása majd formálása (Varga és Ludányi, 1994; Nahalka, 2003; Szivák, 2003), valamint a tanítási gyakorlaton megélt élmények informális beépülése a képző intézmények szakmódszertant érintő tárgyaiba is (Pajares, 1992; Lévai, 2014). Jelen kutatásunkban arra vállalkoztunk, hogy félig strukturált hallgatói interjúk által képet kapjunk a valós iskolai terep tapasztalatairól. Érdeklődésünk másik pólusát a gyakorlatvezető mentortanárok meglátásai adják. Úgy véltük, hogy a koordináló tanárok véleménye feltétlenül szükséges az objektív kép kialakításhoz. Kutatásunk jelen fázisában négy magyarországi tanárképző intézmény végzős hallgatóit szólítottuk meg. Eredményeinkben az interjúalanyaink által megfogalmazott közös nevezők mellett körbejárjuk a hallgatók képzésre vonatkozó javaslatait is. (Az időkezelés, a gyerekkel való bánásmód, a fegyelmezés, a hangszeres és énekes kvalitások ?előadói" habitussá való érlelése domborodott ki mind a tanárjelöltek, mind a mentortanárok oldalán. A mindkét oldalon megjelenő problémák a tanárjelöltek alacsonyabb kommunikációs készségében, az éneklésben és hangszerjátékban megmutatkozó bizonytalanságában mutatkozott meg az interjúk alapján. A mentortanárokkal kapcsolatos elvárások domináns eleme a tanórák előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos reflexiókat érinti leginkább.)
ISBN:
978-963-490-508-0
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
ének-zene tanárképzés
gyakorlati tanítás
ének-zene tanítás
Megjelenés:
3. Zenepedagógiai konferencia : Kutatások a zene és zenepedagógia világában : Absztraktkötet / szerk. Váradi Judit, Kerekes Rita, Kiss Julianna. - p. 19. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.