Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123279
Első szerző:
Kerekes Rita (zenepedagógus, karnagy)
Cím:
Fókuszban az ének-zene tanárszakos hallgatók / Kerekes Rita
Dátum:
2024
Megjegyzések:
A hallgatói nézetek megismerésére irányuló kutatások által a felsőoktatás innovatívabban tud reagálni az új generációk tanításának kihívásaira. A tanárképzés területén egyre növekvő hangsúlyt kap a tanárjelöltek prekoncepcióinak feltárása (Falus, 2001a,b; Szivák, 2003), melynek révén a képzés hatékonyabban tudja formálni az előzetes sémákat, támogatni a pályaszocializációs folyamatokat (Hercz, 2015; Ballantyne & Retell, 2020), valamint befolyásolni a szakmai identitás fejlődését is (Ballantyne & Canham, 2023). Vizsgálatunk során kvantitatív módszerrel értékeltük az osztatlan tanárképzésben résztvevő ének-zene szakos hallgatókat. Kiemelt figyelmet fordítottunk az elhelyezkedési szándék különböző aspektusaira, és felmértük ezek munkavállalásra gyakorolt hatását. Kutatásunk egyedisége abban rejlik, hogy az ének-zene szakos tanárjelölteket pályaelképzeléseik és életvezetési kompetenciáik (Kiss, 2009) összefüggéseiben vizsgáltuk. A hallgatók pályaelképzelései alapján különböző hallgatói attitűdöket tártunk fel, majd megvizsgáltuk az egyes tulajdonságcsoportok mögött meghúzódó fiatalok jellegzetességeit. Eredményeink alapján öt hallgatói profilt azonosítottunk, melyek segíthetnek megérteni, hogy a tanári felkészítés folyamán milyen támogató megközelítésekre van szükség a még hatékonyabb ének-zene tanárképzés érdekében. Az egyes hallgatói profilok egyéni sajátosságait bemutatva rámutatunk, hogy az énekzene tanárképzés esetében is a pedagógiai és pszichológiai moduloknak diszciplínákkal lényegesen szorosabb összefüggésben, attól elválaszthatatlanul van helye már a pályaszocializációs szakaszban is. Eredményeink azt is jelzik, hogy az egyes hallgatói típusoknál, milyen képességek fejlesztésére van leginkább szükség ahhoz, hogy növeljük a tanárjelöltek énektanári hivatásnak való elköteleződésének esélyeit
ISBN:
978-963-490-574-5
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
ének-zene tanárképzés
pályaelképzelés
hallgatói profilok
életvezetési kompetencia
Megjelenés:
Kutatások a zene és a zenepedagógia világában : 4. Zenepedagógiai Konferencia : absztraktkötet / szerk. Pető Áron, Pótfi Melinda. - p. 25. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.