Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123293
Első szerző:
Szabóné Fodor Adrienne
Cím:
Művészeti tevékenység és önképzés : a művészetközvetítő pedagógus szakmai megújulásának lehetőségei / Szabóné Fodor Adrienn, Kerekes Rita
Dátum:
2019
Megjegyzések:
A tanári hivatás speciális jellegéből eredően összetett, folyamatosan változó és ebből következőleg állandó megújulásra késztető hivatás. Különösen igaz ez ma, amikor egyértelmű, hogy minden eredményes oktatási rendszer kulcsfigurája a pedagógus (Barber - Mourshed, 2007; Falus, 2011; OECD, 2016). Az oktatás és a tanulás fogalmi rendszerének kibővülésével az oktatáskutatásban is újabb, még nem teljes mértékben kiaknázott területek kerülnek a felszínre. A különböző művészeti ágak sokszínűségükkel a 21. század elején is jelentős szerepet töltenek be az általános iskolai nevelésben. Kutatásunk középpontjában a kurrikuláris és extrakurrikuláris művészeti területeken művészetközvetítői tevékenységet végző tanárok állnak. A jelenkor pedagógusainak úgy kell a művészet értékeit átadniuk tanítványaiknak, hogy a művészet változó dinamikája továbbra is összhangban maradjon a gyermeki érdeklődéssel és a megváltozott technikai lehetőségekkel. Ehhez egyrészt szükséges a rendszeres művészeti tevékenység végzése, másrészt elengedhetetlen az önképzés, akár szervezett, akár egyéni formában. Vizsgálatunk a pedagógusok előző tevékenységeire fókuszál. Előadásunkhoz a DEXARTA adatbázis nyújtja a hátteret, melyben a vizsgált 30 intézmény kiválasztása szakértői mintavétellel történt. A vizsgálatban 139 fő általános iskolában művészeti tárgyat oktató tanár vett részt. Az adatfelvétel papíralapú kérdőíves módszerrel zajlott 2019 tavaszán. Kutatási témánkhoz kapcsolódóan a kérdőívünk nyitott kérdéseire kapott válaszokat a tartalomelemzés módszerével vizsgáltuk. Eredményeink azt mutatják, hogy a megkérdezett pedagógusok szakmai életében jelentős szerepet tölt be a művészettel való aktív foglalkozás, de életkortól függően különböző intenzitással van jelen az egyéni és a közösségi formájú tevékenység. A válaszokban a szakmai fejlődés igénye is megfigyelhető. Előadásunkban szeretnénk bemutatni, hogy milyen háttér tényezők segítik vagy nehezítik a képzéseken való részvételt.
ISBN:
978-963-429-473-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
művészetközvetítés
művészeti tevékenység
szakmai megújulás
Megjelenés:
Neveléstudomány - horizontok és dialógusok : absztraktkötet / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia. - p. 63. -
További szerzők:
Kerekes Rita (1978-) (zenepedagógus, karnagy)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.