Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123294
Első szerző:
Szabóné Fodor Adrienne
Cím:
A művészetoktatás helyzete a múltat a jövővel összekötő tanárok szemével / Szabóné Fodor Adrienne, Kerekes Rita
Dátum:
2019
Megjegyzések:
Az oktatás tartalmi szabályozásainak megfelelően napjainkban a társadalom jelentős része nagy mennyiségű ismeretanyag elsajátítását várja az általános iskolás gyermekektől. A tantárgyak megítélésekor (elsősorban a szülők által elfogadott, de a pedagógusok által is támogatott fontossági sorrendnek megfelelően) erősen háttérbe kerültek a művészeti tárgyak. Sokszor a pedagógusok is eszerint a társadalmi megítélés szerint tartják fontosnak az általuk vagy a kollégáik által tanított tantárgyakat, pedig az általános iskolai művészeti nevelésnek nem a "zseniképzés", hanem a teljes személyiség sokoldalú fejlesztése a célja, minden gyermek részesüljön benne, ne csak a kiemelkedő tehetségűek. Kutatásunk középpontjában a kurrikuláris és extrakurrikuláris művészeti területeken művészetközvetítő tevékenységet végző tanárok állnak. Vajon képes-e, tud-e összekötő híd lenni múlt és jövő között a jelenkor művészeti tárgyat (pl. vizuális nevelés, ének-zene, tánc) oktató pedagógusa? Az érzelmi intelligencia fejlesztésének előtérbe kerülésével párhuzamosan a művészetoktatásban is egyfajta megújulás tapasztalható, de vajon tapasztalnak-e változást szakmai támogatottságukat tekintve a jövő nemzedékeit nevelő pedagógusok? Kérdéseink megválaszolásához és előadásunkhoz a DEXARTA adatbázis nyújtja a hátteret. A kutatásban 30 általános iskolában művészeti tárgyat oktató tanár vett részt (n=139), akik papír alapú kérdőívet töltöttek ki 2019 tavaszán. Kutatási témánkhoz kapcsolódóan a kérdőívünk nyitott kérdéseire kapott válaszokat a tartalomelemzés módszerével vizsgáltuk. Eredményeink azt mutatják, hogy a tanárok felé érkezett támogatások széles skálán mozognak, melyek azonban szintén jelentős különbségeket mutató szakmai és emberi megbecsülést eredményeznek. Előadásunkban szeretnénk bemutatni azt is, hogy a megkérdezett pedagógusok jelentős többsége a nehézségek ellenére szeretné a megkezdett munkát továbbra is folytatni, tudva, hogy a művészet szívet-lelket átformál és ezáltal tanítványaik is gazdagabb személyiséggel lépnek majd az életbe.
ISBN:
978-963-490-125-9
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
Interdiszciplináris pedagógia múlt és jövő között : XI. Kiss Ápád Emlékkonferencia : tartalmi összefoglalók / szerk. Buda András, Kiss Ferenc. - p. 46. -
További szerzők:
Kerekes Rita (1978-) (zenepedagógus, karnagy)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.