Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM123304
Első szerző:Kerekes Rita (zenepedagógus, karnagy)
Cím:Az ének-zene tanárszakos hallgatók gyakorlati tanításról vallott tapasztalatai tanulmányaik tükrében / Kerekes Rita
Dátum:2023
Megjegyzések:A tanárképzéssel foglalkozó kutatások körében egyre nagyobb jelentőséget kap a hallgatói nézetek megismerése (Nahalka, 2003; Szivák, 2003, Falus, 2004). Az előzetes prekoncepciók feltárásán túl a képzés elméleti és gyakorlati ismereteinek egyidejűségét is hangsúlyozzák a kutatók (Rientiesa, Brouwerb és Lygo-Bakera, 2013; Henning, 2013). Tanulmányunkban az ének-zene tanárszakos hallgatók gyakorlati tanítással kapcsolatos élményeire voltunk kíváncsiak. Kelet-Magyarország tanárképző intézményeiben tanuló nyolc utolsó éves hallgatót kérdeztünk meg a valós iskolai terepen szerzett tapasztalataikról. Agyakorlatvezető mentortanárok visszajelzései alapján a közös pontokat kívántuk feltérképezni. Eredményeink azt mutatják, hogy a szakmódszertani ismereteket dúsítani szükséges a pedagógiai rátermettséget fejlesztő, kézzel foghatóbb segítséget nyújtó szituáció-orientált feladatokkal. A mentortanárokkal kapcsolatos elvárások domináns eleme a tanórák előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos reflexiókat érinti leginkább. A mindkét oldalon megjelenő problémák a tanárjelöltek alacsonyabb kommunikációs készségében, az éneklésben és hangszerjátékban megmutatkozó bizonytalanságában mutatkozott meg az interjúk alapján.
ISBN:978-615-5657-12-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
önreflexió
tanítási gyakorlat
ének-zene tanárképzés
Megjelenés:Oktatás egy változó világban : kutatás, innováció, fejlesztés / szerk. Kattein-Pornói Rita, Tóth Péter, Kanczné Nagy Katalin. - p. 181-205. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Rekordok letöltése1