Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123526
Első szerző:
Kerekes Rita (zenepedagógus, karnagy)
Cím:
Az ének-zene tanár szakos hallgatók rekrutációjának vizsgálata a 2015. és a 2018. évi felvételi adatbázis alapján / Kerekes Rita
Dátum:
2020
Megjegyzések:
A társadalmi változásoknak köszönhetően az oktatás területe tartalmi és strukturális átalakulásokon ment keresztül az új évezredben. A felsőfokú intézményekbe való jelentkezésekről szóló beszámolók a pedagógusképzés iránti érdeklődés hanyatlásáról számolnak be (Stromquist, 2018), különösen drasztikus csökkenéssel ebben a tanévben (www.felvi.hu). Munkánkban a pedagógusképzés különböző szegmensein keresztül a hivatás főbb momentumai vezetnek el bennünket az ének-zene tanárképzés speciális területére. Míg a nemzetközi szakirodalom gyakorta a közismereti tárgyat tanító tanárok (Oreck, 2004) és tanárjelöltek művészeti kompetenciáján keresztül a módszertani repertoárbővítés lehetséges eszközeként fókuszál a művészeti nevelésre (Garvis; 2009; Millican-Helwech, 2019), addig hazánkban két intézménytípus ad felhatalmazást művészetközvetítő tevékenység ellátására a zenei nevelés területén. A tanárképző és zeneművészeti intézményekben tanuló hallgatók az oktatás profiljának megfelelően más privilégiumok előtérbe helyezésével kívánják megteremteni a tanításhoz szükséges kompetenciákat. A képzések struktúrájukban, tartalmi felépítésükben más-más prioritásokat határoznak meg a specifikus sajátosságokból adódóan. Az ének-zene szakos hallgatók vagy zenepedagógusok merítési bázisának feltárása kevésbé kutatott területe a zenepedagógiának. Empirikus vizsgálatunkban arra vállalkoztunk, hogy a 2015-ös és a 2018-as felvételi adatbázis alapján az ének-zene szakot első helyen megjelölő felvételizők hátterét feltárjuk. Elemzésünk során nehézséget jelentett az ének-zene szak művészetközvetítésben és a pedagógusképzésben jelen lévő elnevezések sokszínűsége. Analízisünk során leíró statisztikai módszereket alkalmaztunk. A két év adatainak összevetése a jelentkezések számának dinamikus csökkenését mutatta. Az érettségiző korosztály felvételizői nagyobb arányban részesítették előnyben az osztatlan képzést. Az ének-zene szakra jelentkezők további elképzeléseiben a pedagógusképzés mellett művészeti, bölcsészet- és társadalomtudományi területekkel találkoztunk. A jelentkezők többsége a sikeres alkalmassági vizsga teljesítésének köszönhetően a célintézményben folytatta tanulmányait.
ISBN:
978-963-269-924-0
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
pedagóguspálya
alkalmassági mechanizmus
ének-zene tanárképzés
rekrutáció
Megjelenés:
Neveléstudomány : Válaszlehetőségek az új évezred kihívásaira : 13. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia : Kaposvár, 2020. október 1-3. : Program és absztraktok / szerk. Józsa Krisztián. - p. 200. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.