Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM123536
035-os BibID:
(WoS)001262226400001 (Scopus)85197918687
Első szerző:
Muzsnay Anna (matematika-kémia tanár)
Cím:
How do testing and test?potentiated learning versus worked example method afect medium? and long?term knowledge in abstract algebra for pre?service mathematics teachers? / Anna Muzsnay, Csilla Zámbó, Janka Szeibert, László Bernáth, Brigitta Szilágyi, Csaba Szabó
Dátum:
2024
ISSN:
0256-2928 1878-5174
Megjegyzések:
The retention of foundational knowledge is crucial in learning and teaching mathematics. However, a signifcant part of university students do not achieve long-term knowledge and problemsolving skills. A possible tool to increase further retention is testing, the strategic use of retrieval to enhance memory. In this study, the efect of a special kind of testing versus worked examples was investigated in an authentic educational setting, in an algebra course for pre-service mathematics teachers. The potential benefts of using tests versus showing students worked examples at the end of each practice session during a semester were examined. According to the results, there was no diference between the efectiveness of the two methods in the medium term-on the midterm that students took on the 6th week and the fnal that students took on the 13th week of the semester, the testing group performed the same as the worked example group. However, testing was more benefcial regarding long-term retention in studying and solving problems in abstract mathematics. Analyzing the results of the post-test that students took fve months after their fnal test, the authors found that the improvement of those students who learned the material with testing was signifcantly larger than that of the worked example group. These fndings suggest that testing can have a meaningful efect on abstract algebra knowledge and a longlasting impact on solving complex, abstract mathematical problems.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Matematika- és számítástudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Abstract algebra
Retrieval practice
Testing efect
Test-potentiated learning
Complex material
Worked examples
Megjelenés:
39 : - (2024), p. 1-21. -
További szerzők:
Zámbó Csilla
Szeibert Janka
Bernáth László
Szilágyi Brigitta
Szabó Csaba
Pályázati támogatás:
2022-1.1.1-KK-2022-00003
Egyéb
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.