Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM124496
Első szerző:Sári Evelin
Cím:A testtartás vizsgálata és Klapp módszer segítségével történő korrekciója óvodások körében / Sári Evelin, Éva Csepregi
Dátum:2024
Megjegyzések:Célunk volt óvodás gyermekek testtartását felmérni és a Klapp módszer elemeiből összeállított specifikus mozgásprogram testtartásra gyakorolt hatását megvizsgálni 5-6 éves gyermekek körében.Vizsgálatainkat két csoportban, egy torna programban részt vevő csoportban (átlag életkor 5,73?0,46 év (n=15) (lány:fiú 10:5) és egy kontroll csoportban (átlag életkor 5,00?0,00 (n=15) (lány:fiú 8:7) végeztük. A tornaprogram 8 héten keresztül heti 1 alkalommal 45 percben valósult meg 15 gyermek részvételével. A tornaprogram elteltével, a visszamérés során, a torna csoportban szignifikáns javulást tapasztaltunk a felmért tesztek többsége tekintetében: Fal-occiput távolság (p?0,001); Delmas index (p<0,05); Schober II teszt (p?0,001); Szfinx teszt (p<0,01); Plank teszt (p<0,001); 90-90 teszt (jobb (p<0,01) és bal (p<0,05) oldalon); Ujj-talaj távolság (p?0,01); Schober I teszt (p?0,001); Kobra teszt (p?0,001). A kontroll csoport a tesztek kiinduló értékeihez mérten, a vizsgált időszak végén stagnálást vagy romlást mutatott. A felmért tesztek eredményei alapján megállapít-hatjuk, hogy a tornaprogram a résztvevő gyermekek testtartásában pozitív irányú változást eredményezett. The aim of this study was to assess the posture of preschool children and examine the effect of a specific exercise program composed of the elements of the Klapp method on posture among 5-6 year old children. We conducted our examinations in two groups, a group participating in an exercise program (average age 5.73?0.46 years (n=15) (female:male 10:5) and a control group (average age 5.00?0.00 (n =15) (female:male 8:7). The exercise program was implemented once a week for 45 minutes for 8 weeks with the participation of 15 children. At the end of the exercise program, after the second measuring, the results of tests showed significant improvement in most of the cases in the exercise group: Occiput to wall distance (p?0,001); Delma's index (p<0,05); Schober II test (p?0,001); Sphynx test (p<0,01); Plank test (p<0,001); 90-90 test (right (p<0,01) and left (p<0,05) side); Fingertip to floor test (p?0,01); Schober I test (p?0,001); Cobra teszt (p?0,001). Compared to the initial values of the tests, the control group showed stagnation or deterioration at the end of the examined period. Based on the results of the assessed tests, we can conclude that the exercise program resulted in a positive change in the posture of the participating children.
ISBN:978-963-490-637-7
Tárgyszavak:Orvostudományok Egészségtudományok könyvfejezet
könyvrészlet
testtartás
tartáshibák
óvodások
Klapp módszer
Megjelenés:Diáktudomány 9. - Határtalan tudomány / Szerk. Rusinné Fedor Anita, Jóna György. - p. 233-250. -
További szerzők:Csepregi Éva (1978-) (gyógytornász, tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1