Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM124537
Első szerző:
Murguia-Romero, Miguel
Cím:
Design of a Website to Support the Teaching-Learning Process of Genetics / Miguel Murguia-Romero, Claudia Marissa Calderón-Torres, Alina Uribe-García, Tania Garrido-Garduno, Bernardo Serrand-Estrada, Daniela Miranda Pérez-Calderón, Alexis Javier Ávila-Lavara, Zsuzsa Antunovics
Dátum:
2024
Megjegyzések:
Genetics is a science whose teaching-learning process is complex, mainly because it involvesabstract concepts about objects invisible to human eyes, such as cells, genes, molecules. The aimof this work was the design of a website for the teaching-learning of genetics by undergraduate \two aspects: content and user interface. The contents were defined based on an analysis of theskills and knowledge necessary for life sciences professionals. The user interface was designedbased on the concept of usability, taking "simplicity" as a guiding criterion. The Genetics website(genetica.abaco2.org) contains resources and tools: infographics, short tests on specific topics,and a simple simulator of the Hardy-Weinberg Law, among others. In addition, short educationaltexts were designed whereby the student can be introduced to specific topics. The efficiency inlearning to read two texts was evaluated in ten groups of undergraduate students (5 of themexperimental) by applying a ten-question questionnaire. The experimental groups, whichpreviously read the two educational texts, had 19.8% and 32.2 % more correct answers than thecontrol groups (P<0.01). The Genética website designed is a resource that supports the teaching-learning of specific topics in Genetics that has proven to be useful to undergraduate students andtheir professors.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Biológiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Knowledge Building Theory
Genetics
User Interface Design
Usability
Megjelenés:
Emerging Trends in Education. - 7 : 1 (2024), p. 59-74. -
További szerzők:
Calderón-Torres, Claudia Marissa
Uribe-García, Alina
Garrido-Garduno, Tania
Serrand-Estrada, Bernardo
Pérez-Calderón, Daniela Miranda
Ávila-Lavara, Alexis Javier
Antunovics Zsuzsa (1978-) (molekuláris biológus, genetikus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.