Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM125339
Első szerző:
Puspita, Diah Dwi
Cím:
Evaluating Pepper Marketing Distribution using The Structure-Conduct-Performance (SCP) Framework : a Case Study From Kedarpan Village, Kejobong District, Purbalingga Regency / Diah Dwi Puspita ; Yusuf Enril Fathurrohman ; Dumasari Dumasari
Dátum:
2024
Megjegyzések:
Pepper is a crucial plantation crop with a significantroles in export marketing activities. Pepper marketing activities play a vital role in ensuring pepper reach consumers efficiently. This research aims to profile pepper farmers in Kedarpan Village, analyze market structure, conduct, and performance, and examine the distribution channels of pepper marketing. The study employs qualitative and quantitative descriptive analysis methods using both primary and secondary data. A census method was used to sample all 34 active pepper farmers and 14 traders in Kedarpan Village. The research reveals that the pepper distribution channels in Kedarpan Village consist of 5 channels: Channel 1: Farmer to consumer, Channel 2: Farmer to retailer to consumer, Channel 3: Farmer to collector to retailer to consumer, Channel 4: Farmer to wholesaler, and Channel 5: Farmer to collector to wholesaler for PT JAVA AGRITECH. The largest market share is held by Mr. A at 36%. The CR4 value is 78%, indicating an oligopoly market category. The calculation of HHI yields a result of 2,177, also indicating an oligopoly market category. The lowest marketing margin is found in Channel 4 at Rp 5,000/kg. The highest farmer share is observed in Channel 1 at 100%.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Marketing
Structure
Conduct
Performance
Pepper
Megjelenés:
Economics and Business International Conference Proceeding. - 1 : 2 (2024), p. 1443-1457. -
További szerzők:
Fathurrohman Yusuf Enril (1990-) (Lecturer; Student)
Dumasari Dumasari
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.