Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM125509
Első szerző:
Szőllősi Tamás (óvodapedagógus, pedagógiatanár)
Cím:
Eltérések a hazai középiskolák szervezeti és működési szabályzataiban az iskola és a szülők közti digitális kommunikációra vonatkozóan / Szőllősi Tamás
Dátum:
2024
Megjegyzések:
A köznevelési intézmények mindegyik szintjén stratégiai kérdés a kommunikáció. Századunkban a személyes kapcsolattartási csatornák mellett egyre több digitális lehetőséggel számolhatunk. Az iskolák partnerei között találjuk a szülőket, ám a diákok életkorával, iskolai előmenetelükkel csökken az intézmény és a szülők közti kommunikáció intenzitása. Az intézmények és a családok folyamatos kapcsolattartása ám közvetetten hozzájárul a diákok iskolai eredményeinek növeléséhez, így a kommunikáció fórumainak megválogatása kulcskérdés is lehet. EMMI rendelet előírja a kapcsolattartás rendjét, formáját. Ennek megfelelően e dokumentumok elemzésével, az abban megjelenő kapcsolattartási lehetőségek szabályozásának megismerésével kíséreljük meg feltérképezni a középiskolák és a családok által használat kommunikációs csatornákat. A kapcsolattartási formák körüli szövegkörnyezet pedig pontosabb képet adhat a különböző fórumok eltérő értelmezéséről. Az előadás két hazai régió összehasonlítását emeli ki. A mintában a 16?74 éves lakosság számához képest a legmagasabb és a legalacsonyabb internethasználattal rendelkező régiók, illetve a legmagasabb és a legalacsonyabb széles sávú internet arányait mutató régiókban működő középiskolák dokumentumai szerepelnek. Ennek megfelelően Budapest és az Észak-Magyarországi Régió egyes középiskolái közül lett kiválasztva véletlenszerűen 15-15 intézmény. Feltételezhető, hogy ahol adottak a feltételek, ott az iskolák élnek a jól kiépített internethálózat adta lehetőségekkel. A mintaválasztást a korai iskolaelhagyók arányának mutatói is befolyásolták, ugyanis a legnagyobb különbség szintén e két régióra jellemző. Az eredmények alapján a vizsgált középiskolai szervezeti és működési szabályzatok szinte mindegyike megemlít olyan elektronikus felületet (honlap, elektronikus napló, elektronikus levelezés), amelyen keresztül a pedagógusok a szülők számára tájékoztatást adnak. Ám a szabályzatokban megjelenő kontextus arról árulkodik, hogy ezeket a lehetőségeket többnyire az intézmények használják a szülők irányába és a kétoldalú kommunikáció ezeken a csatornákon kevésbé domináns. Elmondható, hogy kiugró eltérések nincsenek a két régió vizsgált iskolai dokumentumai között. Összességében a törvényben elvárt, személyes kommunikációs csatornákról írnak többet, míg online vagy részben online megoldásokat csupán elvétve említenek a szabályzatok.
ISBN:
978-615-5657-15-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
kommunikáció
digitális kapcsolattartás
szülői tájékoztatás
online fórum
középiskola
Megjelenés:
Az oktatás időszerű narratívumai : Absztraktkötet / szerk. Juhász Erika; Gyányi István. - p. 421-421. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.