Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM126185
Első szerző:
Major Enikő (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
Megvalósuló jó gyakorlatok a szülők-pedagógusok tudatos kapcsolattartásában: ahogy a pedagógusok látják / Major Enikő, Hegedűs Gabriella
Dátum:
2024
Megjegyzések:
A parental involvement kifejezés azokra a szülői magatartásformákra vonatkozik, amelyekkel a szülő hozzájárul gyermekének kognitív és nem-kognitív fejlődéséhez, tanulásához (Jeynes, 2007; Hill & Tyson, 2009). Jelen kvalitatív tanulmányunk (N=45) célja feltárni, hogy a pedagógusok részéről milyen mértékű tudatosság tapasztalható a szülők iskolai életbe való bevonása során az ország keleti régiójának oktatási intézményeiben, valamint, hogy milyen jó gyakorlatok léteznek az iskola, a pedagógusok és a szülők kommunikációjának erősítésére. Kutatási eredményeink rámutatnak azon hármas szövetség jelentőségére, mely elengedhetetlen a szülő, pedagógus és tanuló közötti eredményes együttműködés megvalósulásának érdekében. Emellett két jelentős fogalomra hívjuk fel a figyelmet: a kapcsolattartás-kommunikáció és a közösségi rendezvények fókuszpontjának fogalmára. The term parental involvement refers to the parental behaviours with which the parent contributes to their child's cognitive and noncognitive development and learning (Jeynes, 2007; Hill and Tyson, 2009). The purpose of our present qualitative study (N=45) is to reveal the level of awareness on the part of teachers regarding the involvement of parents in school life in educational institutions in the eastern region of the country, as well as what good practices exist to strengthen communication between the school, teachers and parents. Our research results highlight the importance of the triple alliance, which is essential for effective cooperation between parents, teachers, and students. In addition, we draw attention to two important concepts: the concept of contact and communication and the focal point of community events.
ISBN:
978-963-489-677-7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
szülői bevonódás
tudatosság
kommunikáció
együttműködés
szülői közösségi szerepvállalás
parental involvement
awareness
communication
cooperation
parental community engagement
Megjelenés:
Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban / szerk. Gordon Győri János, Bajzáth Angéla. - p. 97-107. -
További szerzők:
Hegedűs Gabriella (1971-) (oktatáskutató)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.