Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM126428
Első szerző:
Haneklaus, Nils
Cím:
The phosphorus negotiation game (P-Game): first evaluation of a serious game to support science-policy decision making played in more than 20 countries worldwide / Nils Haneklaus, Mary Kaggwa, Jane Misihairabgwi, Sherif Abu El-Magd, Naima Ahmadi, Jamal Ait Brahim, Aloyce Amasi, Andrea Balláné Kovács, Łukasz Bartela, Hajar Bellefqih, Redouane Beniazza, Jaroslav Bernas, Essaid Bilal, Tomislav Bituh, Yelizaveta Chernysh, Viktoriia Chubur, Jelena Ćirić, Claudia Dolezal, Andrea Figulová, Janja Filipi, Gordana Glavan, Tibor Guzsvinecz, László Horváth, Sasho Josimovski, Martin Kiselicki, Maja Lazarus, Maja Kazazić, István Komlósi, Ali Maged, Tebogo Mashifana, Gordana Medunić, Emina Mehić, Felhi Mongi, Kelvin Mtei, Dennis Mwalongo, Jerome Mwimanzi, Jakub Nowak, Oqba Basal, Khaoula Qamouche, Małgorzata Rajfur, Hynek Roubík, Mijalche Santa, Cecília Sik-Lányi, Maike Sippel, Gerald Steiner, Anna Skorek-Osikowska, Anton Slavov, Paweł Świsłowski, Ali Tlili, Kalina Trenevska-Blagoeva, Ivan Tschalakov, Tomáš Vlček, Stanisław Wacławek, Ivan Zlatanović, Matúš Mišík, Hendrik Brink & Tzong-Ru Lee
Dátum:
2025
ISSN:
2662-9984
Megjegyzések:
Environmental negotiations are complex, and conveying the interaction between science and policy in traditional teaching methods is challenging. To address this issue, innovative educational approaches like serious gaming and role-playing games have emerged. These methods allow students to actively explore the roles of different stakeholders in environmental decision-making and weigh for instance between sometimes conflicting UN Sustainable Development Goals or other dilemmas. In this work the phosphorus negotiation game (P-Game) is for the first time introduced. We present the initial quantitative and qualitative findings derived from engaging 788 students at various academic levels (Bachelor, Master, PhD, and Postdoc) across three continents and spanning 22 different countries. Quantitative results indicate that female participants and MSc students benefitted the most significantly from the P-Game, with their self-reported knowledge about phosphorus science and negotiation science/practice increasing by 71-93% (overall), 86-100% (females), and 73-106% (MSc students in general). Qualitative findings reveal that the P-Game can be smoothly conducted with students from diverse educational and cultural backgrounds. Moreover, students highly value their participation in the P-Game, which can be completed in just 2-3 h. This game not only encourages active engagement among participants but also provides valuable insights into the complex environmental issues associated with global phosphorus production. We strongly believe that the underlying methodology described here could also be used for other topics.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Környezettudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Environmental decision-making
Sustainable development goals
Phosphorus
Serious game
Teaching
Megjelenés:
Discover Sustainability. - 6 : 1 (2025), p. 1-16. -
További szerzők:
Balláné Kovács Andrea (1967-) (vegyész)
Guzsvinecz Tibor (mérnök)
Horváth László
Komlósi István (1960-) (agrármérnök)
Basal, Oqba (1983-) (agrármérnök)
Sik-Lányi Cecilia (mérnök)
Lee, Tzong-Ru
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.