Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
bibEBI00025850
035-os BibID:
(Scopus)84892022772
Első szerző:
Lőrinczi Krisztián (közgazdász)
Cím:
Hungarian consumer behavior analysis in terms of healthy nutrition / Lőrinczi Krisztián, Bács Zoltán, Nagy Adrián Szilárd
Dátum:
2011
Megjegyzések:
Food marketing should pay special attention to emphasizing healthy nutrition and lifestyle as a result of lifestyle trends and bad dietary habits. Regarding the close relationship between consumer behavior and lifestyle, the influence of healthy nutrition on purchase decisions should be an important factor in the consumer purchase decision analysis. Soft drinks have a major role in the intake of liquids and energy necessary for life. A certain level of soft drink consumption can be part of a proper diet. The potential problems arise from excessive consumption endangering especially children and young people. In addition to the contents of soft drinks, the problem can be the displacing in consumption of other useful foods having an important role in nutrient intake. Consumers differ in their expectations toward the ingredients and content of soft drinks. This research aims to determine whether consumer groups can be differentiated based on their requirements. A countrywide representative analysis was conducted in Hungary in terms of the importance and the role of health factors in the purchase decision process. According to the research it can be ascertained that perceived health and the consciousness of health plays a marginal role in purchase decisions. Based on market research in terms of healthy lifestyle, well separated prospective target groups can be found among the population in Hungary.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Consumer behavior
Health
Hungary
Lifestyle
Market analysis
Megjelenés:
A resilient Europan food industry and food chain in a challanging world : Book of Abstracts, Chania, Görögország, 2009.09.03-2009.09.06. - p. 1-9. -
További szerzők:
Bács Zoltán (1969-) (agrármérnök)
Nagy Adrián Szilárd (1975-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.