Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM007381
Első szerző:Napravszky Noémi
Cím:Diszlexiás és nem diszlexiás általános iskolai tanulók nyelvtanulási stílusainak és stratégiáinak összehasonlító vizsgálata / Napravszky N., Tánczos J., Mónos K.
Dátum:2009
Megjegyzések:Diszlexiás és nem diszlexiás általános iskolai tanulók idegennyelv-tanulási stílusait és stratégiáit hasonlítják össze és elemezik a szerzők az idegennyelv-tanuláshoz kapcsolódó kérdőívek (LCPC, SILL) segítségével. Az első részben áttekintik a diszlexiások idegennyelv-tanulásának jellegzetességeit és nehézségeit, valamint röviden ismertetik az utóbbi években népszerűvé vált nyelvtanulási stílusok és stratégiák kutatásának szakirodalmát. A második részben a vizsgálat célját, az alkalmazott vizsgálati módszereket, eljárásokat, a résztvevők jellemzőit és a vizsgálat körülményei mutatják be. Az eredmények tárgyalása során képet kaphatunk a mintában szereplő diszlexiás és nem diszlexiás gyerekekre, valamint az egyes idegen nyelvek (esetünkben német és angol) elsajátítására jellemző tanulásmegközelítési módokról és a nyelvtanulási stratégiák használatáról
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Pszichológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
nyelvtanulási stratégia
diszlexia
Megjelenés:Új Pedagógia Szemle. - 59 : 1 (2009), p. 50-71. -
További szerzők:Tánczos Judit (1959-) (pszichológus, klinikai szakpszichológus) Mónos Katalin (1958-) (alkalmazott nyelvész)
Internet cím:elektronikus változat
Borító:
Rekordok letöltése1