Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM041382
035-os BibID:(dekdb)bibFSZ01533170
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:A láthatatlan kéztől a baráti kezekig : hallgatói értelmező közösségek a felsőoktatásban / Pusztai Gabriella
Dátum:2011
Megjelenés:Budapest : Új Mandátum Kiadó, 2011
Terjedelem:307 p.
Megjegyzések:(Oktatás és társadalom ; 9.)
Az egyetemi világról sokat tudunk, de nem eleget. Különösen keveset tudunk arról, hogy az egyetemi pályafutás alakulásában milyen szerepet játszanak a társas kapcsolatok. Mit jelent a szakmai szocializáció szempontjából a campus társas és szakmai kultúrája, az egyetemi közösség"Milyen társadalmi kontextust alkotnak ezek, és hogyan hatnak az egyén nézeteire, cselekvéseire, magatartására" Pusztai Gabriella arra vállalkozott, hogy ezekre a fontos, ám Magyarországon még nem kutatott kérdésekre keressen elméletileg és empirikusan megalapozott válaszokat. A szerző beemeli a diszkurzív cselekvésekben formálódó közösségeket és az ezekben születő normákat az egyetemi világ vizsgálatának látókörébe. Abból indul ki, hogy a kapcsolati struktúra legalább olyan fontos, mint a társadalmi struktúrában elfoglalt hely. A könyv különös jelentőségét abban látom, hogy felhívja a figyelmet az egyetemi eredményesség, a hallgatók formálódó szakmai magatartása és kapcsolati világa közötti összefüggésekre. Rámutat a stabil értelmező közösségek fontosságára. Egyértelművé teszi, hogy az olyan társas értékek, mint a figyelem, a szolidaritás, a támogatás nevelésszociológiailag értelmezhető és értelmezendő kategóriák, mert az egyetem mindennapi működésének, csoportviszonyainak termékei. Nem egyszerűen csak "vannak" vagy "nincsenek" ezek az értékek, hanem a kapcsolatok közösen szőtt hálójában születnek: a felsőoktatás valamennyi szereplőjének közreműködésétől függ meglétük és erejük. A könyv fontos felismerésekhez vezeti el az olvasót. Megvilágítja, hogyan is működik a mindennapi egyetemi életvilág, és hogy milyen nagy felelősség és lehetőség részt venni benne. Ajánlom ezt a könyvet a felsőoktatás és az egyetemi ifjúság kutatóinak, egyetemi oktatóknak, oktatáspolitikusoknak, önmagukat és jövőjüket értelmezni kívánó egyetemi hallgatóknak és mindazoknak, akik nyitottak a változó egyetem működésének, szocializációs folyamatainak megértésére.
ISBN:978 963 287 047 2
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok monográfia
Doktori iskola
felsőoktatás
egyetem
hallgató
kapcsolatháló
További szerzők:Oktatás és társadalom
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Humán Tudományok Doktori Iskola
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1