Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM041554
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:Egyházi iskolák eredményessége a PISA 2009-ben három közép-európai országban / Bacskai Katinka
Dátum:2012
Megjegyzések:Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy bemutassuk a közép-európai térség PISA 2009 vizsgálatba bekerült egyházi iskolásainak néhány jellemzőjét. A volt szocialista országokban az egyházi iskolák sajátos helyzetben vannak, hiszen az állam által központilag irányított szekularizáció szinte minden egyházi intézményt bezáratott. A '90-es évektől Közép- Kelet Európában a rendszerváltozás után megkezdődött az egyházi iskolák meg/újra alapítása, hiszen a térségben egy-két különleges kivételtől eltekintve, nem léteztek csak állami iskolák. Ekkor az egyházi iskolák voltak a civil (nem állami) szektor egyetlen képviselői. Mára néhány országban a szektor megközelítette, vagy valamicskével meg is haladta az öt százalékos határt, eredményeiről, megítéléséről, előnyeiről és hátrányairól pedig a szakirodalomban is egyre gyakrabban olvashatunk (Pusztai 2009a; Standfest - Köller - Scheunpflug 2005; Dronkers - Róbert 2005; Dronkers - Avram 2009).
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok tanulmány, értekezés
egyházi oktatás
Doktori iskola
Megjelenés:Vallás a keresztény társadalom után : tanulmányok Tomka Miklós emlékére / szerk. Földvári Mónika, Nagy Gábor Dániel. - p. 253-270. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Humán Tudományok Doktori Iskola
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1