Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM049558
035-os BibID:(IEEE)6719242
Első szerző:Kuki Attila (informatikus, matematikus)
Cím:A queueing model to study the effect of network service breakdown in a CogInfoCom system / Attila Kuki, Tamás Bérczes, Béla Almási, János Sztrik
Dátum:2013
Megjegyzések:In this paper we introduce a finite source retrial queueing model to investigate the performance measures of a cognitive infocommunication system subject to random network communication breakdowns. The sources of the queueing model represent the communication entities, which are divided into two classes: The first class is the class of "Intelligent sources", where the source entity is able to get information about the state of the network environment, and so they are able to retry the started request in the case of special communication problems. The second class is the "Normal sources" (e.g. sensors), where the source entity starts the network communication, but is not able to sense the state of the network environment, so it is unable to retry the transmission in the case of special problems or errors.
ISBN:978-1-4799-1543-9 (print) 978-1-4799-1546-0 (electronic) 978-1-4799-1544-6 (USB) 978-1-4799-1545-3 (PoD)
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok tanulmány, értekezés
hálózatok modellezése és analízise
servers
electric breakdown
orbits
numerical models
communication networks
mathematical model
maintenance engineering
Megjelenés:4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications CogInfoCom 2013 : Proceedings, December 2-5, 2013 Budapest, Hungary / ed. Péter Baranyi. - p. 205-210. -
További szerzők:Bérczes Tamás (1975-) (informatikus) Almási Béla (1966-2015) (informatikus, matematikus) Sztrik János (1953-) (informatikus, matematikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Hálózatok modellezése és hatékonyságvizsgálatai
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1