Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM050319
Első szerző:Balázs Katalin (pszichológus, pszichológia tanár)
Cím:Az újszerűség, kreativitás, esztétikusság és az érthetőség kapcsolata reklámvizsgálatokbabn / Balázs Katalin, Barkó Mária
Dátum:2014
Megjegyzések:A tanulmány célja a reklámvizsgálatokban gyakran alkalmazott újszerűség, kreativitás, esztétikusság és érthetőség konstruktumok összefüggéseinek elméleti és empirikus vizsgálata. A szakirodalom, illetve két vizsgálat adatai alapján következtettünk a fókuszban álló változók viszonyára. A vizsgálati személyek nyomtatott reklámokat értékeltek, a fenti konstruktumok mentén, amelyek nyelvi megfogalmazása különbözött a két vizsgálatban. Az eredmények alapján a vizsgálati személyek a kreativitást és az újszerűséget szorosan összefüggő konstruktumokként észlelik. Viszont, a nyelvi megfogalmazástól függően, az esztétikusságnak is lehet szerepe a kreativitás percepciójukban. Az ötletesség és szokatlanság pozitív esztétikai megítéléshez vezetnek. Ugyanakkor az érthetőség negatívan korrelál az ötletességgel, szokatlansággal. A változók nyelvi megfogalmazása egyértelműen hatással van az eredményekre. Úgy tűnik, hogy a "szokatlan megközelítési módot alkalmazó", "ötletes", illetve "igényes kivitelezésű" megfogalmazásai a változóknak jobban fedik a vizsgálati személyek számára a szakirodalmi újszerűség, kreativitás és esztétikusság konstruktumokat. Ennek az eredménynek magyar reklámvizsgálatok esetén van kiemelt jelentősége.
ISBN:978 963 318 415 8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok tanulmány, értekezés
újszerűség
kreativitás
érthetőség
esztétikai érték
reklám
Megjelenés:Pszichológiai kutatások / szerk. Münnich Ákos. - p. 61-72. -
További szerzők:Barkó Mária (1988-) (pszichológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1