Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM051342
Első szerző:Kiss Zsuzsanna (közgazdász)
Cím:Miért TOP-egyetemek? / Kiss Zsuzsanna
Dátum:2012
Megjegyzések:The study gives comparative analysis of international higher education rankings. The writing wants to analyze the role and performance of universities in today's knowledge economy by transforming employment conditions and overview about the methodology of the global academic rankings, showing the benefits and difficulties of the creation of league tables and makes a proposal to improve the distortions. Gives a detailed empirical analysis of the countries result based on a comparison of three rankings. Hypothesis: the performance of countries with an English native language is better because of the particularities arising from methodology, since it is better to use to measure the results of research databases are primarily English-language publications and their citation be taken into account, and also the majority of the most prestigious journals in English.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok tanulmány, értekezés
felsőoktatási intézmények
kutatási teljesítmény
egyetemi rangsorok
Megjelenés:Proceedings of "Challenges and Lessons in Management" International Conference on the Occasion of the 40th Anniversary of the Foundation of the Department of Management and Enterprise / [kiad. a] Debreceni Egyetem Műszaki Kar. - p. [1-8.]
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1