Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054134
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:Lifelong Learning in a Cross-Border Territory : The case of Hungary and Romania A quest of concepts, data and research / Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán, Kovács Edina
Dátum:2012
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:The aim of this paper is (a) to re-define the concept of "Learning Region" (LR) according to the necessities of an East-Central European CBR (cross-border region), and (b) to study the ways and means by which the concept might be statistically measured and cartographically presented. The present paper is a follow-up of the former theoretical considerations about LR. The authors make an attempt to operationalise their former views in order to study it empirically and to measure it statistically. First, we summarise the possible definitions of LR. Second, we look for alternative approaches for the empirical research of LRs. And third, we introduce our first results of an empirical study of a spatial unit of the Bihar-Bihor Euroregion (a CB region between Hungary andRomania).
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok esettanulmány
learning regions
cross-border territory
lifelong learning
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal, Special Issue. Higher Education for Social Cohesion 1 : 1 Spec. Issue (2012), p. 163-180. -
További szerzők:Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Pályázati támogatás:K-101867
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1