Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM055135
Első szerző:Vida Viktória (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Az állati eredetű élelmiszerek fogyasztásának alakulása Magyarországon / Balogh Viktória
Dátum:2009
ISSN:1587-1282
Megjegyzések:A lakosság élelmiszer fogyasztásának egyik legfontosabbmutatószáma az elfogyasztott élelmiszerek naturálismértékegységben kifejezett mennyisége. A vizsgálatom során az1980-as évektől kezdődően megvizsgáltam, hogy hogyan isváltoztak meg a táplálkozási szokásaink. Az idősoros vizsgálattaljól tudtam szemléltetni, mely években és milyen mértékbentörténtek meg ezek a fogyasztási változások. A trendanalízis abbanvolt segítségemre, hogy az élelmiszer fogyasztás változásainakütemét vizuálisan ábrázolhassam.Összességében a magyar lakosság táplálkozási és fogyasztásiszokásairól elmondhatjuk, hogy a jelenlegi táplálkozásegyértelműen fokozza az étrendfüggő betegségek kockázatát,elősegíti kialakulásukat, súlyosbítja hatásukat, és erőteljesenhozzájárul a lakosság kedvezőtlen egészségi állapotához.Az elmúlt néhány évben, évtizedben sajnálatos módon, jelentősrészben elveszítettük a táplálék kiválasztásának természetesösztönét. Étrendünket alapvetően a szűkebb és tágabb környezetszokásai, szabályai, a társadalmi értékrend, hiedelmek határozzákmeg. Ezért táplálkozni is meg kell tanulni.A megváltozott és felborult táplálkozási szokásos helyesmederbe való visszatereléséhez fontos lenne az egészségtudatostáplálkozás széles körű megismertetése a lakossággal, ebben nagyszerepe lehetne az egészséges, illetve funkcionális (egészségvédő)élelmiszereknek. Miközben egészséges élelmiszereket veszünk magunkhoz, ugyanúgy a táplálkozás élvezetét nyújtja.A hazai élelmiszertermelők alapvető érdeke lehetne a keresletváltozásainak felismerése és figyelemmel kísérése. Fel kellenetérképezniük a fogyasztói típusokat és a piaci szegmenseket, hogyazokat megfelelő marketing stratégiával tudják megcélozni, és azegészséges táplálkozás irányába eltolni, és szükség lenne egyhatékony felvilágosító kampányra, egy jó l megfogalmazottreklámüzenetre, ennek tudatosítására, hogy a reklám egyben nevelési funkciót is ellásson.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
élelmiszer-fogyasztás
állati eredetű termékek
egészség
élelmiszer-marketing
Megjelenés:Agrártudományi közlemények = Acta agraria Debreceniensis. - 34 (2009), p. 7-17. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1