Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM055185
Első szerző:Vida Viktória (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Az élelmiszerfogyasztás tendenciáinak vizsgálata Magyaroszágon / Balogh Viktória
Dátum:2008
Megjegyzések:A lakosság élelmiszerfogyasztásának egyik legfontosabb mutatószáma az elfogyasztott élelmiszerek naturálismértékegységben kifejezett mennyisége. A vizsgálatom során az 1980-as évektől kezdődően megvizsgáltam, hogyhogyan is változtak meg a táplálkozási szokásaink. Az idsőros vizsgálattal jól tudtam szemléltetni, mely években és milyen mértékben történtek meg ezek a fogyasztási változások. A trendanalízis abban volt segítségemre, hogy azélelmiszerfogyasztás változásainak ütemét vizuálisan ábrázolhassam. Összességében a magyar lakosság táplálkozási ésfogyasztási szokásairól elmondhatjuk, hogy a jelenlegi táplálkozás egyértelmően fokozza az étrendfüggő betegségekkockázatát, elősegíti kialakulásukat, súlyosbítja hatásukat, és erőteljesen hozzájárul a lakosság kedvezőtlen egészségi állapotához. Az elmúlt néhány évben, évtizedben sajnálatos módon, jelentős részben elveszítettük a táplálékkiválasztásának természetes ösztönét. Étrendünket alapvetően a szőkebb és tágabb környezet szokásai, szabályai, atársadalmi értékrend, hiedelmek határozzák meg. Ezért táplálkozni is meg kell tanulni. A megváltozott és felborulttáplálkozási szokásos helyes mederbe való visszatereléséhez fontos lenne az egészségtudatos táplálkozás széles körőmegismertetése a lakossággal, ebben nagy szerepe lehetne a funkcionális élelmiszereknek. Miközben egészségesélelmiszereket veszünk magunkhoz, ugyanúgy a táplálkozás élvezetét nyújtja. A hazai élelmiszertermelők alapvető érdeke lehetne a kereslet változásainak felismerése és figyelemmel kísérése. Fel kellene térképezniük a fogyasztóitípusokat és a piaci szegmenseket, hogy azokat megfelelő marketing stratégiával tudják megcélozni, és az egészségestáplálkozás irányába eltolni, és szükség lenne egy hatékony felvilágosító kampányra, egy jól megfogalmazottreklámüzenetre, ennek tudatosítására, hogy a reklám egyben nevelési funkciót is ellásson.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
táplálkozási szokások
Magyarország
trendanalízis
Megjelenés:Animal welfare, etológia és tartástechnológia = Animal welfare, ethology and housing systems [elektronikus dokumentum]. - 4 : 2 Különszám (2008), p. 494-506. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1