Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM055761
Első szerző:Tar Ildikó (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Cím:Merevség és formalitás, avagy kreativitás és rugalmasság? : pedagógiai örökségünk és Európa / Kassainé Tar Ildikó
Dátum:2004
Megjegyzések:A cikk áttekintést nyújt a magyar oktatási rendszerben az oktatók, tanárok viselkedési hagyományairól, az iskolák (egyetemek) belső világában megnyilvánuló eredményeik alakulásáról, a diákok hagyományos ?tanárképéről" és elvárásainak változásáról, különös tekintettel a felsőoktatásra és a szaknyelvoktatásra. Az EU Memoranduma az Élethosszig tartó tanulásról külön fejezetet szentel a kelet-közép-európai országokban tapasztalható ?nem diák-barát oktatói attitűdnek", a készségek és a személyiség fejlesztése szükségességének a pedagógusképzésben.A cikk kitér az 1999. évi CEP Konferencia megállapításaira a magyar oktatók, kutatók helyzetéről (a forrás- és időhiány emberi kapcsolatokban megnyilvánuló hatásaira), az oktatás kulcskérdéseire Európában, a magyar közoktatás helyzetéről szóló 2003. évi Jelentésre, valamint a tanár és a diák közötti kulturális szakadék áthidalásának nehézségeire, a pedagógusok (főként nyelvtanárok) mentálhigiénés állapotára.
ISBN:963-9385-84-0
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Kreativitás
empátia
konfliktus
merevség
formalitás
Megjelenés:Nyelvek és nyelvoktatás Európa és a Kárpát medence régióiban: A XIV. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus előadásai / szerk. Cs. Jónás Erzsébet. - p. 322-325. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1