Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM056082
Első szerző:
Csernoch Mária (informatika tanár)
Cím:
Programozásorientált táblázatkezelői függvények / Csernoch Mária, Biró Piroska, Abari Kálmán, Máth János
Dátum:
2014
Megjegyzések:
A 2013/2014-es tanév kezdetén 4 magyar felsőoktatási intézmény 800 elsőéves informatikus hallgatóját teszteltük a tanítási éve első hetében. A hallgatók táblázatkezelői ismereteinek mérése során azt tapasztaltuk, hogy a táblázatkezelői problémák megoldását nem tekintik programozási, algoritmizálási problémának. Sokkal inkább úgy gondolják, hogy a megoldásokhoz elegendő a varázsló használata. Ezen hallgatói szemlélet kialakulásának okait kerestük. A tesztelés során vizsgáltuk, hogy a hallgatók milyen táblázatkezelési függvényeket tartanak fontosnak, valamint elemeztük a szoftveres és tankönyvi támogatottságot.A szoftvergyártók egyáltalán nem támogatják a táblázatkezelés algoritmikus megközelítését, a grafikus felületen történő barangolásra helyezik a hangsúlyt, amely a felületi metakognitív megközelítések csoportjába tartozik, és mint ilyen nem eredményez tudást a hosszú távú memóriában. A továbbiakban a tankönyvek, valamint az érettségi és érettségire felkészítő táblázatkezelési feladatok megoldásainak függvénylistákat elemeztük és hasonlítottuk össze az algoritmikus szemléletet támogató függvénykészlettel. A hallgatók által fontosnak tartott függvények elemzése során mindösszesen 7 olyan függvényt találtunk a leggyakoribb 12 függvény között, amelyek támogatják az algoritmikus megközelítést, míg a további 5 speciális problémák megoldására létrehozott függvény. A hallgatói 7 függvény megegyezik az érettségi és próba érettségi függvényeivel, míg a tankönyvek esetében csak 5 függvénynél találtunk egyezést. A tankönyvek leggyakoribb függvényei közül hiányoznak az általános, vektoron belüli keresést támogató függvények. További tankönyvelemzések mutatják, hogy figyelembe véve az egyes tankönyvekben bevezetett függvények számát a tankönyvi támogatás és az algoritmikus megközelítés között még gyengébb kapcsolat fedezhető fel ? a könyvekben szereplő függvények számát 100%-nak tekintve az algoritmikus függvények számának átlagos aránya 19,82%.További vizsgálataink mutatják, hogy sem a tankönyvek, sem a javítókulcsok megoldásai nem támogatják a többszintű függvényeket, képleteket. Megoldásként a speciális függvényeket vagy az általános, ám problémás adatbázis függvényeket adják meg. Az adatbázis függvények vizsgálata során mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy annak ellenérre, hogy a javítókulcsok nagyban favorizálják ezeket, a hallgatók a nevükre is alig emlékeznek és használni egyáltalán nem használják. Mind a tankönyvek, mind az érettségi megoldások sokkal inkább követik a szoftvergyártó cégek filozófiáját, mint az algoritmikus megközelítést. Ezek a tények, sajnálatos módon megerősítik azt a hipotézisünket, hogy a tanulói algoritmikus készség nem megfelelő szintű fejlődésének egyik forrása a tankönyvek és a tanárok GUI-támogató szemlélete.
ISBN:
978-963-473-742-1
Tárgyszavak:
Műszaki tudományok
Informatikai tudományok
előadáskivonat
Táblázatkezelés
Sprego programozás
algoritmikus készség
Megjelenés:
Oktatás és nevelés - gyakorlat és tudomány : tartalmi összefoglalók / szerk. Buda András. - p. 463. -
További szerzők:
Biró Piroska (1983-) (informatikus, matematikus)
Abari Kálmán (1971-) (programtervező matematikus)
Máth János (1959-) (matematikus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.