Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM059755
Első szerző:Gombos Eszter (történelem, német, filozófia, informatika szakos pedagógus)
Cím:Knowledge and result / Gombos Eszter, Csernoch Mária
Dátum:2015
Megjegyzések:Tertiary computer science education has a high attrition rate in Hungary. Students are not able to finish their studies, floating in the system, wasting and using up state and university recourses, supporting them in their failure. However, by analyzing multiple sources which would lead to the students' unsatisfactory results, we have discovered that our tertiary education does not fully support students finishing their studies in time. In our analyses we compared the students' acceptance results to tertiary education, their disciplinary knowledge brought from secondary education, and their progress in tertiary education. Our results suggest that there is no direct connection between the students' acceptance results and their disciplinary knowledge, and tertiary education in computer science is not aware of this gap. This lack of understanding between the two levels of our education system would definitely explain the students' high attrition rate in computer science education.
ISBN:978-989-99389-2-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
effectiveness
quality teaching in computer science education
attrition rate
standards
Testreszabható tartalomkezelő eljárások
Megjelenés:END 2015. International Conference on Education and New Developments 27-19 June Porto, Prtugal : Proceedings / ed. Mafalda Carmo. - p. 44-48. -
További szerzők:Csernoch Mária (1963-) (informatika tanár)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0001
TÁMOP
Digitális könyvtári tartalmak kereshetősége és disszeminációja
TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
707
105262
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1