Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM061911
Első szerző:Ambrus András
Cím:Using open problems and cooperative methods in mathematics education / András Ambrus, Krisztina Barczi-Veres
Dátum:2015
ISSN:2323-7112
Megjegyzések:Mathematics education is very country specific. Roughly speaking we can differentiatebetween two main styles in teaching mathematics: either the focus is on the students or the focus ison mathematics as a science. Hungarian mathematics teaching belongs to the second style. What can teacher do in such tradition, are there chances to change the traditional boundaries? In our articlewe report about a teaching experience concentrating on the role of the teacher when changing theone-sided classroom teaching and also presenting students' points of view in the changed teachingenvironment. Two aspects are taken into consideration in connection with mathematical problemsolving: open problems and cooperative teaching.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
memory structures
cognitive load
working memory
closed problems
open problems
cooperative teaching
Megjelenés:LUMAT : International Journal on Math, Science and Technology Education. - 3 : 1 (2015), p. 3-18. -
További szerzők:Barczi-Veres Krisztina (1982-) (matematika-angol szakos tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1