Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM063094
Első szerző:Morvai Laura (andragógus)
Cím:Nevelési értékrangsorok a nem, az iskolafenntartó és a vallásosság metszetében / Morvai Laura
Dátum:2015
Megjegyzések:A nevelés során zajló értékátadás (Bábosik, 1999) által olyan, a társadalom részéről is elvárt normák kialakítása történik, amelyek az írott tantervekben nem, vagy csak ritkán jelennek meg, sokkal inkább a rejtett tanterv (Szabó, 1988) fogalmán keresztülragadhatók meg. Az iskolák egyedi identitása komoly hatást gyakorol arra, hogy mely értékek átadása milyen fontosságúak az adott intézmény pedagógusai számára. Kutatásunkban, amely a TELEMACHUS 2014 (N=1056) adatbázison alapszik, statisztikai úton kerestünk összefüggést a pedagógusok gyermeknevelési értékei és a nem, továbbá az intézményfenntartó világnézeti hovatartozása és a vallásosság között, varianciaanalízis és értékrangsor vizsgálat segítségével. Eredményeink azt mutatják, hogy mindhárom változóhatással van a pedagógusok gyermeknevelési elveire. Többdimenziós vizsgálat segítségével hat csoportot alakítottunk ki a pedagógusokból a három vizsgált magyarázó változó segítségével, melyből láthattuk, hogy egyes nevelési értékek inkább a nem, mások inkább a vallásosság, a harmadik csoport pedig inkább a fenntartó világnézeti hovatartozása által meghatározottabbak.
ISBN:978-963-1234-00-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
gyermeknevelési értékek
egyházi iskolák
rejtett tanterv
iskolák identitása
Megjelenés:Pálya - modell : Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében / szerk. Pusztai Gabriella, Morvai Laura. - p. 156-168. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
709
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1