Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM063235
Első szerző:Támba Renátó (neveléstörténész)
Cím:A tanulás és az iskolás gyermek motívuma a szolnoki művésztelep festészetében / Támba Renátó
Dátum:2016
ISSN:1216-3384
Megjegyzések:A hazai pedagógiai szaksajtóban a műalkotások gyermekkor-történeti szempontú elemzésének Magyarországon még nincsenek kiterjedt hagyományai, eltekintve Pukánszky Béla (2001), Péter Katalin (1996) és Endrődy-Nagy Orsolya (2013) tanulmányaitól. Jelen dolgozatban jómagam is hasonló jellegű feladatra vállalkozom - írásom tárgya: a tanulás és az iskolás gyermek motívuma az alföldi iskola festészetében. Kutatásom célja, hogy a társadalmi élet aspektusainak (Sztompka, 2009, 45-51. o.), az antropológiai tér különböző elemeinek, valamint a jellemző motívumok, attribútumok mögött megbúvó érzületek, attitűdök és eszmények (Panofsky, 2011, 254-257 o.; Géczi, 2010, 203. o., 207. o.) vizsgálatán keresztül rávilágítsak a paraszti társadalomban munkálkodó gyermekszemlélet néhány lényeges elemére.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Gyermekkor
Ikonográfia
Iskola
Megjelenés:Educatio. - 25 : 2 (2016), p. 284-290. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1