Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM063235
Első szerző:
Támba Renátó (neveléstörténész)
Cím:
A tanulás és az iskolás gyermek motívuma a szolnoki művésztelep festészetében / Támba Renátó
Dátum:
2016
ISSN:
1216-3384
Megjegyzések:
A hazai pedagógiai szaksajtóban a műalkotások gyermekkor-történeti szempontú elemzésének Magyarországon még nincsenek kiterjedt hagyományai, eltekintve Pukánszky Béla (2001), Péter Katalin (1996) és Endrődy-Nagy Orsolya (2013) tanulmányaitól. Jelen dolgozatban jómagam is hasonló jellegű feladatra vállalkozom - írásom tárgya: a tanulás és az iskolás gyermek motívuma az alföldi iskola festészetében. Kutatásom célja, hogy a társadalmi élet aspektusainak (Sztompka, 2009, 45-51. o.), az antropológiai tér különböző elemeinek, valamint a jellemző motívumok, attribútumok mögött megbúvó érzületek, attitűdök és eszmények (Panofsky, 2011, 254-257 o.; Géczi, 2010, 203. o., 207. o.) vizsgálatán keresztül rávilágítsak a paraszti társadalomban munkálkodó gyermekszemlélet néhány lényeges elemére.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Gyermekkor
Ikonográfia
Iskola
Megjelenés:
Educatio. - 25 : 2 (2016), p. 284-290. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.