Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064176
Első szerző:Malmos Edina (biológia-földrajz szakos tanár)
Cím:A biológia-tankönyv szerepe a tévképzetek kialakulásában / Malmos Edina
Dátum:2014
ISSN:1216-6626
Megjegyzések:A tévképzetek olyan hibás elképzelések,amelyek a tanulók tudásában mélyengyökereznek és sok esetben a tudományosnézeteknek is ellenállnak. A tanulók tévképzeteielsősorban a hétköznapokból származnak,de az iskolai oktatás során is kialakulhatnak.A tanítási-tanulási folyamat során kialakuló tévképzeteketdidaktogén tévképzeteknek nevezzük.A didaktogén tévképzetek kialakulásánakegyik forrása lehet maga az iskolában használttankönyv szövege és ábraanyaga, amelyeketa tanulók helytálló információként jegyeznekmeg. Kutatásunkban célul tűztük ki, hogy a magyaráltalános iskolák 7. évfolyamán használtbiológia-tankönyvekben felkutassuk a tanulóitévképzetek kialakulását előidézhető pontatlanszöveg- és ábrarészleteket, a kapott eredményeketelemezzük, illetve javaslatokat tegyünk azokkorrekciós lehetőségeire. Ebben a tanulmánybanismertetjük vizsgálatunk elméleti hátterét,módszereit, számszerűsíthető eredményeit, továbbánéhány példát mutatunk be tévképzet kialakításárahajlamosító szövegekre és ismertetjükaz azok korrekciójára tett javaslatainkat.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
tévképzet
Biológia
Tankönyv
Megjelenés:A biológia tanítása. - 14 : 1 (2014), p. 31-35. -
Pályázati támogatás:4.2.4.A/2-11-1- 2010-0001
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1