Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064494
Első szerző:Belényi Emese (szociológia, neveléstudományok)
Cím:Szociális dimenziók a fogyatékossággal élő tanulók oktatása-nevelése terén / Belényi Emese
Dátum:2012
ISSN:2062-0284
Megjegyzések:In recent years the concepts of educational inclusion and inclusive education, which are linked to the new human rights-centred approach on disability, gained a fullylegitimate place as key terms both in guiding action oriented social research and in shaping social and educational policies in this field. Yet, the pace of change towards the new outlook and new policies concerning the educational opportunities and services available for disabled learners are hindered by a series of obstacles.These are generated, on the one hand, by still unresolved conceptual and methodological problems and on the other hand by the persistence of outdated institutionalstructures and mentality. After a presentation of the theoretical and historical background of occurring changes, the paper will discuss possible causes which have led to the present situation, and will also outline potential solutions and ways for improvement.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
oktatási inklúzió
Esélyegyenlőség
sajátos igényű tanulók
Fogyatékosság
inkluzív nevelés
Megjelenés:Acta Medicinae et Sociologica. - 3 : 4-5 (2012), p. 41-60. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1