Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064519
Első szerző:Belényi Emese (szociológia, neveléstudományok)
Cím:Oktatási szocializáció, családi struktúra és identitás romániai magyar siketek körében / Belényi Emese
Dátum:2016
Megjegyzések:Az etnikai-nemzeti kisebbségi helyzetben élő siket személyek olyan társadalmi csoportot alkotnak, amelynek tagjainál a kulturális gyökerű többszörös kirekesztettség helyzete áll fenn. Kutatásunk során a Bihar megyei (romániai) magyar siketek oktatási szocializációs körülményeit és folyamatát, valamint családalapítási opcióit vizsgáltuk, különös tekintettel az iskolaválasztást meghatározó tényezőkre, iskolai, közösségi és családi nyelvhasználat, kommunikációs kultúra és etnikai-nemzeti anyanyelvi identitás kapcsolatára. Kutatási eredményeink arra utalnak, hogy a magyar nyelvű speciális iskola, közvetlen és közvetett hatásai révén, jelentős szerepet tölt be az ott tanuló magyar siket személyek nemzeti identitásának megőrzésében. Az általános iskolai szintű speciális oktatást magyar nyelven végzett tanulók nagyobb valószínűséggel választanak magyar siket házastársat és nagyobb eséllyel örökítik át gyermekeikre nemzeti identitásukat, mint a román speciális iskolákban tanuló magyar nemzetiségű társaik.
ISBN:978-963-12-5555-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
oktatási inklúzió
anyanyelvi oktatás
romániai magyar siketek
Megjelenés:Oktatás és fenntarthatóság / szerk. Fehérvári Anikó, Juhász Erika, Kiss Virág Ágnes, Kozma Tamás. - p. 249-262. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1