Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064553
Első szerző:Belényi Emese (szociológia, neveléstudományok)
Cím:Inkluzív nevelés: eredmények és perspektívák / Belényi Emese-Hajnalka
Dátum:2009
Megjegyzések:Románia és Magyarország ma már egyaránt az Európai Unióhoz tartozik, így mindkét ország számára biztató tény, hogy a sajátos nevelési igényű - ezen belül a fogyatékossággal élő - tanulókkal való foglalkozás egy tágabb európai politika része. Az európai tudástranszfer szükségességét e területen véleményünk szerint háromszoros paradigmaváltás indokolja: a. A fogyatékossággal kapcsolatos szemléletmód terén: áttérés a fogyatékosság orvosi értelmezési modelljéről a fogyatékosság társadalmi modelljéreb. A szociológia társadalmi szerepe, funkciói és vizsgálódási módja terén: a kognitív funkciókat abszolutizáló koncepció helyett a társadalmi változás elősegítését felvállaló felfogások előtérbe kerülése c. A fogyatékossággal kapcsolatos politikák terén: a fogyatékos személyek marginalizált helyzetének kompenzálása, enyhítése helyett az egyenértékűséget, esélyegyenlőséget, a teljes körű társadalmi érvényesülést elősegítő politikai felfogás és gyakorlat térnyeréseAz inklúzív iskola fogalma nem elsősorban egy bizonyos szervezési forma másikkal szembeni preferálásáról szól, hanem mindenekelőtt a nevelési gyakorlat hatékony társadalmi integrációt előkészítő orientáltságát és ezirányú magas szintű teljesítőképességét jelenti. Vagyis olyan iskolákat nevezhetünk inklúzív iskolának, ahol a sajátos nevelési szükségletű tanuló hatékony segítséget kap arra, hogy maximalizálja társadalmi beilleszkedési és mobilitási esélyeit, hogy eljusson a társadalmi integráció általa elérhető legmagasabb szintjére.
ISBN:978-606-92186-2-4
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Fogyatékosság
értelmezési modellek
inkluzív nevelés
Megjelenés:Társadalmi erőforrások, regionális együttműködés, gazdasági integráció / szerk. Szilágyi Györgyi, Flóra Gábor, Bernáth Krisztina. - p. 65-72. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1