Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM064557
Első szerző:Belényi Emese (szociológia, neveléstudományok)
Cím:A fogyatékosság társadalmi modelljének alkalmazási lehetőségei a siketoktatásban / Belényi Emese
Dátum:2012
Megjegyzések:A siketek nem nevezhetőek egyszerűen akadályozott embereknek, inkább arról van szó, hogy a jelnyelv mellőzése, illetve a hiányzó hivatalos elismerés és a szolgáltatások intézményesülésének hiányosságai nyelvük és kultúrájuk irányában teszi hátrányos helyzetűekké őket. A megoldáskeresés az ő esetükben azért is különösen bonyolult, mivel nem pusztán a társadalmi hátrányt eredményező hatáskomplexumok egyik típusa (a hallássérültség vagy a nyelvi - kulturális kisebbséghez való tartozás) mentén kell új oktatási struktúrákat és módszereket kifejleszteni, hanem a két tényező együttes hatását is figyelembe kell venni a javaslatok kidolgozásánál. A tanulmányunk a fogyatékosság értelmezésében bekövetkezett változások ismertetéséből kiindulva, a szakirodalom legfontosabb megállapításainak szintézise és saját kutatási eredmények alapján arra keresi a választ, hogy az inkluzív nevelési gyakorlatok miként alkalmazhatók minél hatékonyabban a siket tanulók oktatásában.
ISBN:978-963-318-278-9
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Fogyatékosság
társadalmi modell
siketoktatás
Megjelenés:Társadalomtudományi Tanulmányok V. : Szociálpedagógiai Tanulmányok / szerk. Gortka-Rákó Erzsébet. - p. 47-64. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1