Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM064557
Első szerző:
Belényi Emese (szociológia, neveléstudományok)
Cím:
A fogyatékosság társadalmi modelljének alkalmazási lehetőségei a siketoktatásban / Belényi Emese
Dátum:
2012
Megjegyzések:
A siketek nem nevezhetőek egyszerűen akadályozott embereknek, inkább arról van szó, hogy a jelnyelv mellőzése, illetve a hiányzó hivatalos elismerés és a szolgáltatások intézményesülésének hiányosságai nyelvük és kultúrájuk irányában teszi hátrányos helyzetűekké őket. A megoldáskeresés az ő esetükben azért is különösen bonyolult, mivel nem pusztán a társadalmi hátrányt eredményező hatáskomplexumok egyik típusa (a hallássérültség vagy a nyelvi - kulturális kisebbséghez való tartozás) mentén kell új oktatási struktúrákat és módszereket kifejleszteni, hanem a két tényező együttes hatását is figyelembe kell venni a javaslatok kidolgozásánál. A tanulmányunk a fogyatékosság értelmezésében bekövetkezett változások ismertetéséből kiindulva, a szakirodalom legfontosabb megállapításainak szintézise és saját kutatási eredmények alapján arra keresi a választ, hogy az inkluzív nevelési gyakorlatok miként alkalmazhatók minél hatékonyabban a siket tanulók oktatásában.
ISBN:
978-963-318-278-9
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Fogyatékosság
társadalmi modell
siketoktatás
Megjelenés:
Társadalomtudományi Tanulmányok V. : Szociálpedagógiai Tanulmányok / szerk. Gortka-Rákó Erzsébet. - p. 47-64. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.