Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM065482
Első szerző:Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:Nem a tanári pályát választják az innovatív hallgatók / Kovács Edina
Dátum:2014
Megjegyzések:Az utóbbi évek kutatásai szerint a tanárok felkészültsége döntően befolyásolja az oktatás minőségét. A sikeres országok már a tanárképzésre jelentkezés során kiszűrik a legjobb képességű diákokat. Magyarországon ugyanakkor az alacsony kereset és a pálya presztízsének csökkenése miatt az utóbbi évtizedben kimutatható a negatív önszelekció. A ?Diplomás kutatás 2011" a hagyományos egyetemi, főiskolai, osztatlan illetve alap- és mesterképzésben, 2008-ban és 2010-ben végzett hallgatók 2011-es helyzetét vizsgálta. Az adatok elemzése azt mutatja, hogy a pályakezdő pedagógusok, illetve a más foglalkozásban dolgozó pályakezdő diplomások fizetésének aránya nagyon kedvezőtlen, és az alacsony fizetések hatása tükröződik a keresetekkel és a pálya presztízsével való nagyarányú elégedetlenségben is. A tanári pálya fokozódó elnőiesedéséhez általánosságban femininnek mondható elvárások és karrierstratégiák társulnak, így például a pedagógusok, ha nagyobb kulturális tőkére akarnak szert tenni, akkor is az azonos szintű végzettségeket gyűjtik, és nem az innovatív doktori képzésekbe, kutatásokba kapcsolódnak be.
ISBN:978-973-0-16341-4
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Minőség és versenyképes tudás / szerk. Demény Piroska, Fóris-Ferenczi Rita. - p. 149-156. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1