Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM065488
Első szerző:
Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:
A tanárképzésben részt vevő hallgatók anyanyelvi képzési igényei és preferenciái / Kovács Edina
Dátum:
2014
Megjegyzések:
A tanár munkaeszköze a beszéd: bár viszonylag kevéskutatás születik az anyanyelvvel összefüggésben, azokeredményei szerint ez a megkérdezettek egybehangzóvéleménye. Ugyanakkor beszédtechnikai, retorikai képzésbencsupán a tanárok csekély hányada részesül. Magyarországon2013 szeptemberétől lényeges változásra számíthatunk etéren: az osztatlan tanárképzéshez kapcsolódó, a tanárifelkészítésről és az egyes tanárszakok képzési és kimenetikövetelményeiről szóló miniszteri rendelet kritérium jellegűkövetelményként írja elő az anyanyelvi ismertek oktatását,amely magában foglalja a gyakorlati kommunikációs, abeszédtechnikai, a retorikai és a helyesírási készségekfejlesztését.Jelen kutatás ebből kiindulva tárja fel, hogy az említettterületeken milyennek tartják saját felkészültségüket atanárképzésben részt vevő hallgatók, korábban milyenoktatásban részesültek, és miből igényelnének további, akártöbb szemeszteren át tartó képzést. A vizsgálat során azanyanyelvhez és a tanári beszédhez való attitűdöt isvizsgáltuk, és arra is rákérdeztünk, a hallgatók szerint melyoktatási szinten lenne elsődleges feladat az anyanyelvikészségek fejlesztése.A kutatás során a Debreceni Egyetem alap- ésmesterképzésben résztvevő tanár szakos hallgatóit kérdeztükmeg. Eredményeink szerint a maszkulin szakokon tanulók apedagógiai kommunikáció és a retorika terén kevésbéfelkészültnek tartják magukat, ugyanakkor ők azok, akikszerint nem a felsőoktatásban kell fejleszteni a nyelvikompetenciát. Ezzel párhuzamosan a hallgatók közelkétharmada úgy vélekedett, hogy a középiskolai nyelvtanórái nem járultak hozzá kommunikációs készségeifejlődéséhez.
ISBN:
978-963-473-706-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Megjelenés:
Tanuló közösségek, közösségi tanulás : A tanuló régió kutatás új eredményei / szerk. Juhász Erika. - p. 112-130. -
Pályázati támogatás:
K-101867
OTKA
Tanuló régiók Magyarországon: Az elmélettől a valóságig
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.