Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM065493
Első szerző:
Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:
A tanár szakos hallgatók szakmai jövőtervei / Kovács Edina
Dátum:
2015
Megjegyzések:
A pedagóguspálya az euro-atlanti országokban - így Magyarországon is - elsősorbana többi hallgatóhoz képest kedvezőtlenebb társadalmi hátterű, a középiskolában valamivel kevésbéeredményes nők számára vonzó. A valamilyen szempontból eredményesebb - például egyetemivégzettséggel rendelkező ?- hallgatók szakmai jövőképe kapcsán pedig az elsőként felmerülőkérdés, hogy egyáltalán akarnak-e tanárként elhelyezkedni a diploma megszerzését követően.Egy, a visegrádi államok körében folytatott kutatás adatai szerint hasonló problémák - és hasonlópozitívumok - jellemzőek az egyes országokban, ha a tanár szakos hallgatók terveit vizsgáljuk.A leendő és a pályakezdő tanárok jelentős része Magyarországon is bizonytalan a jövőtilletően, a szakirodalom megállapítása szerint kétharmadnál is nagyobb lehet azok aránya, akikmár az első években fontolgatják a pályaelhagyást (Holecz, 2006; Varga, 2007). A férfihallgatókrakülönösen jellemző a bizonytalan jövőkép. Ugyanakkor az elkötelezettséget, a pályán maradástnem, vagy csak kevésbé befolyásolja a hallgató neme és eredményessége: fontosabb, hogy a pályapresztízsét milyennek ítéli, és milyen értékeket preferál.Jelen tanulmányban bemutatott vizsgálathoz a Debreceni Egyetem Felsőoktatás-kutató ésFejlesztő Központjának (CHERD-H) egyik kérdőíve felméréséból származó adatbázisát használtukfel, amely 2728 nappali tagozatos, államilag támogatott és költségtérítéses hallgató válaszaittartalmazza. Eredményeink szerint a hallgatók tanári pálya iránti hosszú távú elkötelezettségéta presztízsről alkotott véleményük mellett jelentősen befolyásolja más jellemzők - autonómia,érdekérvényesítés, megbecsültség, érvényesülési lehetőségek - megítélése is. A pályánmaradásiszándék adataink szerint sem mutat nemi különbséget, a fiúk jóval nagyobb bizonytalanságaalapvetően a pályára lépéssel összefüggésben jelenik meg.
ISBN:
978-606-8156-69-9 978-963-1213-60-7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
Megjelenés:
Ki eredményes a felsőoktatásban? / szerk. Pusztai Gabriella, Kovács Klára. - p. 183-194. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.